Podle čtvrtletní studie společnosti NPD DisplaySearch se v loňském roce na celém světě prodalo 1,6 milionu 4K televizí (4K TV), z toho celý 1 milion v posledním čtvrtletí. Největším odbytištěm je Čína, kde se prodalo 84 % z celkového počtu těchto zařízení.
„Segment 4K TV rapidně roste, ale očekávání obchodního kanálu jsou příliš vysoká, srovnáme-li je se situací na trhu a současnými cenami,“ uvedl k výsledkům Paul Gagnon, ředitel pro výzkum TV trhu v NPD DisplaySearch.
„Ovšem s tím, jak padají ceny panelů a jak se čím dál více značek mimo Čínu pouští do tohoto segmentu, je možné, že prodejci obětují vysoké zisky ve prospěch objemu a ceny významně sníží.“
Světovým lídrem byla v loni čínská značka Skyworth, ovšem mimo čínský trh získalo největší podíl Sony, následováno Samsungem a dalšími světovými značkami.
Podle Paula Gagnona je zaměření na rostoucí a ziskové segmenty, jako je 4K TV, nezbytným krokem pro všechny výrobce televizí. Zejména pak v současné situaci, kdy celkový trh klesá.
Obr. 1 - Prodej 4K televizí v roce 2013 podle regionů
Zdroj: NPD DisplaySearch