Aktivní displeje (AMOLED) se v minulém roce staly tahounem celého segmentu a poprvé v historii výrobci z jejich prodeje utržili více než z displejů pasivních (PMOLED). Příjmy z pasivních displejů činily pouhých 291 milionů dolarů, zatímco z aktivních dosáhly hodnoty 537 milionů dolarů.
Dle slov analytiků bude v roce 2010 nadále pokračovat silný růst aktivních displejů. Pasivní displeje mohou zachránit nové příležitosti v odvětví spotřební elektroniky a automobilovém průmyslu, kde se dosud uplatňují PMLCD displeje.
Lídrem trhu se stal Samsung, který prodal v roce 2009 displeje v celkové hodnotě 566 milionu dolarů a meziročně tak navýšil své prodeje o 90 %. Naopak druhý RiTdisplay vykázal meziroční propad příjmů o 18 %. Obdobně dopadl také třetí Pioneer, který ovšem zaznamenal jen 15% pokles. Naopak čtvrté TDK ve srovnání s rokem 2008 zvýšilo své příjmy o 15 % a vydělalo 42 milionu dolarů. Skokanem roku se stal Visionox, který zaznamenal růst o 3137 %.
Výsledky trhu OLED displejů za rok 2009 (v mil. dolarů)
Výrobce |
Region |
Příjmy 2009 (v mil. USD) |
Růst 2009/2008 (v %) |
Samsung Mobile |
Korea |
566 |
90 % |
RiTdisplay |
Taiwan |
106 |
-18 % |
Pioneer |
Japan |
60 |
-15 % |
TDK |
Japan |
42 |
15 % |
Visionox |
China |
15 |
3137 % |
Zdroj: DisplaySearch, Quarterly OLED Shipment and Forecast Report (březen, 2010)
K dalšímu čtení doporučujeme výsledky trhu dotykových telefonů za rok 2009 a zahrnující predikci vývoje trhu od analytiků z Gartneru.