DisplaySearch: Trh s OLED displeji v roce 2009 ovládl Samsung

6. 4. 2010
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Příjmy za prodej OLED displejů dosáhly v roce 2009 podle analytiků hodnoty 826 milionů dolarů, což při srovnání s předchozím rokem představuje nárůst o 35 %. Největší zásluhu na tom mají AMOLED displeje, které se využívají v mobilních telefonech. Jak si v roce 2009 polepšili jednotliví výrobci?

AMOLED displeje se využívají především v chytrých telefonech s dotykovým ovládánímAktivní displeje (AMOLED) se v minulém roce staly tahounem celého segmentu a poprvé v historii výrobci z jejich prodeje utržili více než z displejů pasivních (PMOLED). Příjmy z pasivních displejů činily pouhých 291 milionů dolarů, zatímco z aktivních dosáhly hodnoty 537 milionů dolarů.

Dle slov analytiků bude v roce 2010 nadále pokračovat silný růst aktivních displejů. Pasivní displeje mohou zachránit nové příležitosti v odvětví spotřební elektroniky a automobilovém průmyslu, kde se dosud uplatňují PMLCD displeje.

Lídrem trhu se stal Samsung, který prodal v roce 2009 displeje v celkové hodnotě 566 milionu dolarů a meziročně tak navýšil své prodeje o 90 %. Naopak druhý RiTdisplay vykázal meziroční propad příjmů o 18 %. Obdobně dopadl také třetí Pioneer, který ovšem zaznamenal jen 15% pokles. Naopak čtvrté TDK ve srovnání s rokem 2008 zvýšilo své příjmy o 15 % a vydělalo 42 milionu dolarů. Skokanem roku se stal Visionox, který zaznamenal růst o 3137 %.


Výsledky trhu OLED displejů za rok 2009 (v mil. dolarů)

Výrobce

Region

Příjmy 2009 (v mil. USD)

Růst 2009/2008 (v %)

Samsung Mobile

Korea

566

90 %

RiTdisplay

Taiwan

106

-18 %

Pioneer

Japan

60

-15 %

TDK

Japan

42

15 %

Visionox

China

15

3137 %

Zdroj: DisplaySearch, Quarterly OLED Shipment and Forecast Report (březen, 2010)

ICTS24


K dalšímu čtení doporučujeme výsledky trhu dotykových telefonů za rok 2009 a zahrnující predikci vývoje trhu od analytiků z Gartneru.

Čtěte dále

3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
Arrow Electronics v EMEA spouští Cloud Amplification Program
Arrow Electronics v EMEA spouští Cloud Amplification Program
Coffee break: Když Wi-Fi potřebuje překonávat i kovové zdi
Coffee break: Když Wi-Fi potřebuje překonávat i kovové zdi
Canalys: Příprava na AI je v plném proudu, investice do cloudové infrastruktury vystřelily o 21 %
Canalys: Příprava na AI je v plném proudu, investice do cloudové infrastruktury vystřelily o 21 %
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci