Dell reportoval čistý příjem 472 milionů amerických dolarů, což znamená pokles o 23 % oproti stejnému období loňského roku. Zisk na akcii dosáhl hodnoty 0,24 dolarů, což je přesně o cent více než odhady analytiků z Thomson Reuters. Z hlediska obratu naopak zůstal výrobce za očekáváním analytiků, když utržil 10,6 miliardy dolarů a poklesl o 22 % v meziročním srovnání.
Dell zlepšil své hospodaření z hlediska zisku i obratu oproti předchozímu čtvrtletí. Čistý příjem vzrostl v porovnání s prvním čtvrtletím fiskálního roku o 63 %, obrat rostl o 4 %.
Pokles obratu v meziročním srovnání se týkal všech produktovým kategorií, včetně notebooků a desktopů. Obrat z mobilních zařízení 3,9 miliardy dolarů znamenal 21 % pokles a v porovnání s předchozím čtvrtletím zůstal na stejné úrovni. Podobné to bylo u desktopů, kde byl obrat 3,3 miliardy dolarů, což znamenalo meziroční pokles 33 %, ale zároveň 5 % nárůst oproti předchozímu čtvrtletí.
CEO Michael Dell vyjádřil optimismus nad nadcházejícími čtvrtletími. Pokud současné trendy poptávky přetrvají, společnost očekává v druhé polovině fiskálního roku vyšší tržby, než v polovině první, uvedl v prohlášení.
V červenci společnost pozorovala stabilizující se poptávku po produktech. Dell rovněž přijal plán, který počítá se snížením nákladů o 4 miliardy dolarů do konce dalšího fiskálního roku, což je o miliardu více, než bylo oznámeno v květnu.
Výrobce před více než rokem rozšířil svou strategii přímého prodeje o nepřímý prodejní kanál. Česká republika se stala vůbec první zemí v Evropě, na které byl prodej prostřednictvím distributorů vyzkoušen. O výsledcích a strategii Dellu v nepřímém obchodním kanále se můžete dočíst v rozhovoru se Stanislavem Hájkem a Jiřím Kyselou z české pobočky výrobce. Minulý týden jsme vás také informovali o nastartování další fáze programu Dell Partner Direct.
Zdroj: IDG News Service