Přibližně rok od spuštění programu Dell Partner Direct, prostřednictvím kterého výrobce naplno vstoupil do nepřímého obchodního kanálu, došlo k dalšímu rozvoji partnerské sítě. V rámci prodejců Dellu byla vymezena skupina s nárokem na využívání titulu „Registred Partner". Jedná se o 73 prodejců a dodavatelů služeb, kteří prošli potřebným proškolením a dosáhli požadovaných obratů.
Tato skupina nyní může oficiálně používat logo „Dell Registred Partner" a další cobrandované marketingové materiály. Další z výhod spočívá v možnosti využívat dedikovaného obchodníka Dellu a specializovaného portálu a online obchodu s konfigurátorem Dell. Partneři tak získají zjednodušený přístup ke všem produktům a službám Dell.
Vzhledem k obchodní činnosti, která se u těchto partnerů zaměřuje více na pokročilejší řešení a služby v oblasti IT, mají rovněž zdarma přístup k technologickým seminářům, školením a konzultacím se specialisty Dellu.
Showroomy Dell po celé republice
Mezi další výhody certifikace „Dell Registered Partner" patří také možnost přihlásit se do programu Dell Showroom, a získat tak přístup k demo produktům.
„V každém regionu chceme mít partnera, který vystaví produkty Dellu a získá na ně splatnost odloženou o tři měsíce. Zároveň těmto partnerům pomůžeme s vybavením showroomu a marketingovými materiály. Na druhou stranu se tito partneři zavážou k odběru základní sestavy produktů a umožnění využití prostoru pro prezentaci ostatních partnerů v regionu. Chceme naši síť budovat jako komunitu," vysvětlil koncept Showroomu pro ChannelWorld Stanislav Hájek, channel marketingový manažer společnosti Dell.
Do partnerského programu Dell Partner Direct se stále můžete přihlásit prostřednictvím českých stránek Dell Partner Direct.
Dell plánuje v rámci dalšího rozvoje programu zavést i třetí stupeň certifikace tzv. „Dell Certified Partner", v rámci které bude dostupná řada specializací. Více se o nich i o strategii Dellu v nepřímém obchodním kanále můžete dočíst v rozhovoru se Stanislavem Hájkem a Jiřím Kyselou.