Díky společnosti Dell jako generálnímu partnerovi se 30. setkání SWS v Čejkovicích proměnilo ve žlutomodrý svět. Dell Airlines přistály na nádvoří čejkovického zámku a rozmístily zde deset stanovišť pod vedením jednotlivých kapitánů.
Jednotlivá stanoviště reprezentovala části produktového portfolia – od koncových klientů, přes servery, storage, networking, konvergovaná řešení po software. Své stanoviště zde měl také Microsoft a mediální partneři – mezi nimi ChannelWorld.
Na každém stanovišti získávali partneři razítka na svůj palubní lístek. Odměnou za absolvování všech byla power banka. To ale nebylo vše, každý kdo se na boarding dopravil s kouskem žlutého a modrého oblečení získal mikinu ve stejných barvách.
O hladký průběh celého letu se staral tým zkušených letušek. K obchodním jednáním partnerů s kapitány byl vyhrazen VIP business lounge a o zpestření letu se v průběhu dne postaraly taneční vystoupení ve stylu havajských tanečnic či kankánu, ale také barmanská show, do které se mohli zapojit i samotní účastníci.
Po skončení odborného programu celý tým Dell Airlines přestoupil před partnery a vylosoval tombolu se sedmdesáti cenami! Dell přispěl i k večernímu programu svým video-sestřihem z předchozích ročníků čejkovických setkání.
Co zaznělo na přednášce?
Na palubě Dell Airlines přivítala partnery hlavní stewardka Jana, která podala nezbytné instrukce před přednáškovým letem.
Kapitán enterprise portfolia Ondřej Bačina se ujal úvodu, ve kterém připomenul, že Dell je jediný z velkých výrobců IT, který má ve vedení od počátku svého majitele. Zároveň zdůraznil, že jsou jediný vendor, jehož portfolio pokrývá end to end řešení skutečně v plném rozsahu. K tomu společnosti pomohlo přes 40 akvizic a 18 miliard investovaných dolarů.
Kapitán klientských systémů Petr Zajíček poté partnerům sdělil, že v ČR jsou koncové klienty nejrychleji rostoucím byznysem Dellu a všechny tyto produkty jsou nyní otevřené partnerskému prodeji bez omezení. Jaký důraz Dell lokálně klade na partnerský prodej, ilustroval Petr Zajíček na tom, že 70 % svých zdrojů společnost alokuje na podporu a rozvoj partnerského kanálu a distribuce.
Každý pátý prodaný desktop celosvětově nese logo Dell a tento segment nadále roste. Dell chce být lídrem v inovacích a jako příklad uvedl Petr Zajíček NBD servis nebo novinku v podpoře Prosupport Plus. Ta umožňuje vzdálený monitoring stavu klíčových hardwarových komponent a softwaru v počítači nebo tabletu.
Petr Zajíček zdůraznil také spolupráci s Intelem, se kterým Dell dělá na designu konstrukce. Důkazem toho je posunutí definice ultrabooku na novou úroveň notebookem XPS 13 s 11‘‘ tělem, ve kterém je 13“ displej s QHD+ rozlišením.
Čistě pracovní notebooky zastává řada Dell Latitude, která sází na bezpečnost, správu (management konzole a konzole na řízení šifrování v rámci jednotného ekosystému) a spolehlivost. Navíc od roku 2007 do 2017 disponuje jedním systémem dockování. Pro náročná prostředí pak Dell letos uvedl tři odolné modely Latitude Extreme (12‘‘ a 14‘‘).
V prodejích Dell v ČR slaví úspěchy s řadou Inspiron, z níž se loni tři modely umístily mezi pěti nejprodávanějšími notebooky. Navíc je Dell podle IDC jedničkou na českém i celosvětovém trhu monitorů.
Poté převzal slovo Ondřej Bačina, který mluvil o budoucnosti datacentrového IT. Dnešní svět IT je o virtualizovaných standardních serverech, proprietárních přepínačích a úložištích, ale budoucnost bude o softwaru – softwarově definovaných řešeních, říká Bačina. Dell k tomuto trendu přistupuje konceptem software defined enterprise (softwarově definované storage a sítě).
Souvisejícím trendem je konvergence infrastruktury, na což Dell před dvěma lety reagoval řešením PowerEdge VRTX (s vnitřní SAN přes PCIe) a na něj navázal novým PowerEdge FX, který sdružuje výhody bladového a rackového řešení.
V datových úložištích chystá Dell novinku a v sítích nedávno představil novou entry-level řadu switchů X Series s webovým managementem. V serverech Dell letos slaví dvacet let rodiny PowerEdge a jako lahůdku do Čejkovic přivezl PowerEdge 4200, který běžel 15 let nonstop v Komerční bance.
Marketingový kapitán Stanislav Hájek závěrem připomenul partnerský portál www.dell.cz/partner, který je hlavním zdrojem všeho, co potřebujete pro úspěšný byznys s Dellem. Obsahuje produktové informace, certifikační školení, konfigurátor řešení, registraci obchodů, fotobanku a předpřipravenou komunikaci.
Stanislav Hájek zmínil také motivační program PartnerAdvantage, kde partneři sbírají body za prodané produkty a absolvovaná školení. Všechny prodeje se načítají automaticky a obchodník si je pouze nárokuje v rámci své organizace. Následně je vyměňuje za ceny z katalogu odměn.
Jak celý den s Dell Airlines vypadal, uvidíte v galerii níže. Nápad s letuškami a piloty pochází od reklamní agentury OliverAdvertising.cz.
Zdroj: ChannelWorld