Český prodejce elektra Datart za první uzavřený obchodní rok od fúze se zlínskou společností HP Tronic navýšil tržby v České republice a na Slovensku dohromady meziročně o 32 % na téměř 9,9 miliardy korun.
V minulém roce Datart navíc rozšířil síť kamenných prodejen a zvýšil kapacitu skladových prostor. Vedení společnosti HP Tronic hodnotí spojení obou společností – i přes náročné počáteční období fúze – jako úspěšné.
„Náročnost fúze se v první polovině roku 2019 projevila na prodejních výsledcích, nedosahovali jsme takových čísel, jaké by vykazovaly obě firmy, kdyby fungovaly odděleně,“ uvedl František Mikoška, obchodně-marketingový ředitel skupiny HP Tronic.
Dodal však, že v tuto chvíli je proces integrace z více než 90 % hotový a výsledky naznačují, že spojení funguje. Datart podle Mikošky posílil svou pozici na trhu zejména v posledním kvartálu 2019, kdy mu tržby meziročně vyskočily o 45 %.
Datart expanduje
Společnost HP Tronic v době zahájení fúze v srpnu 2018 provozovala prodejny Euronics, po začlenění Datartu se rozhodla soustředit své hlavní retailové aktivity do značky Datart. Od fúze rebrandovala více než sedmdesát prodejen Euronics na Datart.
V průběhu minulého roku rovněž otevřela šest nových prodejen a dalších šest zrekonstruovala. Do roku 2020 tak Datart vstoupil se 102 prodejnami v Česku a plánuje další expanzi a remodelaci stávajících prodejen.
„Zákazníci stále rádi využívají možnost přímého kontaktu s odborníkem, naše prodejny v loňském roce navštívilo téměř 22 milionů lidí, v porovnání s rokem 2018 se návštěvnost zvýšila o necelých šest procent,“ řekla Eva Kočicová, mluvčí značky Datart.
V průběhu roku 2019 Datart rozšířil také svou skladovou plochu. Otevřením nového skladu v Horních Počernicích a úpravou logistického centra v Jirnech zvýšil kapacitu skladových ploch o více než 70 % a rozšířil nabídku zboží v několika segmentech.
Datart také navýšil kapacitu rozvozů vlastní dopravou, tu pro doručení zboží využilo o bezmála 50 % zákazníků víc než v loňském roce.
Zdroj: Datart