Od konce března si můžete v prohlížeči svého mobilu či PDA zobrazit verzi webu ChannelWorld speciálně upravenou pro potřeby snadného prohlížení právě v telefonu. Tak zvanou mobilní verzi webu najdete na adrese www.m.channelworld.cz.
Vydavatelství IDG, pod které ChannelWorld patří, se rozhodlo ke stejnému kroku jako největší zpravodajské servery světa a vytvořilo mobilní verze všech svých webů, aby umožnilo svým uživatelům jejich pohodlnější prohlížení kdekoliv a kdykoliv.
Mobilní verze serverů Computerworld (m.cw.cz), PC World (m.pcw.cz), Business World (m.bw.cz), HD World (m.hdworld.cz), GameStar (m.gamestar.cz), ScienceWorld (m.scienceworld.cz) a SecurityWorld (m.securityworld.cz) jsou stoprocentně XHTML-MP validní a založené na W3C Mobile Web Best practices. Do mobilních verzí byly převedeny veškeré archivy všech webů, uživatelé mohou využít fulltextové hledání na každé stránce, všechny mobilní weby kopírují rozložení rubrik z klasických verzí.
Jak poznamenal Ed Moltzen ve svém blogu, třetina uživatelů amerického portálu ChannelWeb zaměřeného na profesionály v prodejním kanálu ICT a CE, vstupuje na stánky prostřednictvím mobilního zařízení. Nepředpokládám, že již dnes bude na ChannelWorldu situace stejná, nicméně trendy jsou zřejmé.
Podle výzkumné společnosti ABI Research se v loňském roce prodalo 1,21 miliardy kusů telefonů. Z celkových výsledků tvořily prodeje chytrých telefonů v roce 2008 přibližně 14 %. Podle analytiků se toto číslo v roce 2009 zvýší na 17 %. Právě chytré telefony s větším displejem jsou pro práci s mobilním webem ideální.
Především díky atraktivním nabídkám mobilních operátorů dramaticky narůstá počet uživatelů mobilního internetu také v Česku. Jak uvádí statistika Vodafonu, zatímco ještě v listopadu loňského roku uživatelé realizovali na mobilních službách okolo 3 milionů návštěv, během února letošního roku to už bylo přes 10 milionů návštěv.
Že vy sami nemáte o prohlížení internetu na malé obrazovce zájem? Jako prodejci a dodavatelé služeb se silnou orientací na zákazníky byste přesto měli zpozornět.
Máte alternativní verzi vašeho webu připravenou pro prohlížení v mobilním telefonu? Pokud ne, podívejte se, jak vaše aktuální internetová prezentace v mobilu vypadá, jak se v ní zákazníci zorientují a kolik rolování potřebují k jejímu zhlédnutí.
Prodáváte prostřednictvím internetového e-shopu? Buďte napřed a nabídněte svým zákazníkům také jeho mobilní verzi. Jedná se o investici, která se zúročí.
Autor je šéfredaktorem projektu ChannelWorld.