Společnost Canalys publikovala aktuální výsledky studie, ve které se dotazovala na zkušenost partnerů v regionu EMEA se spoluprací s globálními výrobci. Respondenti hodnotili jednotlivé výrobce v celkem deseti oblastech řízení partnerských kanálů.
Výsledkem je graf, jenž reflektuje hodnocení výrobců (horizontální osa) i jeho meziroční posun (vertikální osa). Zatímco v kvadrantu „šampionů“ je poměrně těsno, v kvadrantu „opozdilců“ figuruje jen čtveřice firem.
O šampiony není nouze
V kvadrantu „šampionů“, tedy výrobců s nadprůměrným umístěním, skončilo celkem dvanáct firem, což je stejný počet jako v předchozím hodnocení. Canalys poukazuje, že své špičkové umístění dokázalo obhájit i sedm nováčků z minulého roku.
Mezi šampiony v regionu EMEA tak patří APC by Schneider Electric, Cisco, Fortinet, Fujitsu, HP, Kaspersky, Lenovo, NetApp, Nutanix, Palo Alto, Trend Micro a Veeam. Výrobci pokrývají pestrý mix specializací od výroby PC až po kyberbezpečnost.
Canalys ve své zprávě poukazuje na to, že všichni šampioni vykázali posun v prioritizaci investic do partnerského kanálu a obchodních modelů a zároveň dodrželi závazek udržovat či navyšovat podíl obratu generovaného partnery.
Někdo roste, někdo ztrácí
V kvadrantu „skokanů“ se umístily společnosti AWS, Dell EMC, HPE a Juniper. Ty podle Canalysu buď například realizovaly významné investice do partnerského prodeje, ale zároveň vykázaly pokles v hodnocení partnerů.
Kvadrant „opozdilců“ pak oproti minulému měření, kdy měl šest členů, mírně prořídl. Za rok 2019 v něm skončily jen čtyři firmy: Citrix, McAfee, Oracle a Symantec. Canalys upřesňuje, že jejich hodnocení mezi partnery za posledních dvanáct měsíců stagnovalo či klesalo.
Graf: Kvadranty hodnocení Canalys Leadership Matrix EMEA
Zdroj: Canalys