Společnost Canalys publikovala nejnovější výsledky studie, ve které se dotazovala na zkušenost partnerů v regionu EMEA se spoluprací s globálními výrobci. Respondenti hodnotili jednotlivé výrobce v celkem deseti oblastech řízení partnerských kanálů.
Výsledkem je zajímavý graf, který reflektuje hodnocení výrobců (horizontální osa) i jeho meziroční posun (vertikální osa). Ještě zajímavější je pak jeho srovnání se starší verzí z března letošního roku. O přesuny totiž nebyla nouze.
Dvanáctero šampionů
V kvadrantu „šampionů“, tedy výrobců s nadprůměrným umístěním, skončilo celkem dvanáct firem. To je oproti předchozímu hodnocení nárůst o sedm členů. Svoji pozici pak obhájila čtveřice výrobců, konkrétně Fujitsu, Lenovo, Palo Alto Networks a Veeam.
Mezi nováčky mezi šampiony patří AWS, které zaznamenalo raketové zlepšení, Eset, Dell EMS, HPE, HP, Fortinet a Sophos. Do elitní dvanáctky se vměstnal i NetApp, jenž vystřídal Cisco. To se oproti minulému hodnocení propadlo pod průměr.
Devatero skokanů
Canalys ve své zprávě poukazuje na to, že devítice firem, jež se umístily v kvadrantu „skokanů“, těžila z investic do provozních vylepšení, zjednodušování procesů, využívání atraktivnějších finančích pobídek a silnější spolupráce s partnery.
V tomto kvadrantu skončil Acer, Adobe, APC, Apple, Citrix, Juniper Networks, IBM, Veritas a VMware. Významný posun zaznamenaly zejména firmy Citrix a Veritas, které byly v minulém hodnocení zařazeny do nejslabšího kvadrantu.
... a šestero propadlíků
Kvadrant „opozdilců“ oproti minulému měření, kdy měl devět členů, poněkud prořídl. Skončilo v něm celkem šest firem: Symantec, McAfee, Check Point, Extreme, Huawei a Microsoft.
Za povšimnutí stojí především propad posledních dvou zmíněných výrobců. Microsoft si pohoršil v hodnocení partnerů, Huawei zase významně ztratilo jak v popularitě mezi partnery, tak v meziročním posunu.
Graf: Kvadranty hodnocení Canalys Leadership Matrix EMEA
Zdroj: Canalys