Společnost Canalys ve své zprávě o vývoji globálního trhu chytrých hodinek přináší přesně opačný pohled než IDC. Zatímco ta hovoří o propadu prodeje o polovinu, Canalys naopak hlásí 60 % nárůst.
Za diametrálně odlišnými výsledky nejspíše stojí odlišná metodika a možná i posunutá uzávěrka – na samém konci třetího kvartálu se totiž začaly prodávat nové hodinky od Applu.
Podle Canalys se ve třetím kvartálu celosvětově prodalo 6,1 milionu chytrých hodinek, přičemž jen hodinek Apple Watch první a druhé generace se mělo prodat 2,8 milionu. Vliv nové generace těchto zařízení se podle Canalys plně projeví až ve čtvrtém kvartálu, kdy lze podle analytiků očekávat další růst.
Pomineme-li odlišné výsledky, Canalys se ve svých závěrech shoduje s IDC v tom, že trh zpomaluje odložená dostupnost systému Android Wear 2.0 a absence nových modelů z dílen velkých výrobců v čele se Samsungem a jeho stále nedostupnými hodinkami Gear S3. Trh podle Canalys roste pomaleji, než by v tak raném stádiu vývoje měl.
Světovou dvojkou za Applem zůstává podle Canalys právě Samsung s 1,1 milionu prodaných kusů, jemuž dýchá na záda Fitbit, který prodal jen o 100 tisíc kusů méně. Čtvrtý skončil Garmin a první pětici uzavírá průkopník celého segmentu Pebble.
Analytici z Canalys dále sledovali trh „hloupé“ nositelné elektroniky, který ve třetím kvartálu vykázal meziroční nárůst prodeje o 18 % na 11,5 milionu kusů. Společně s chytrými hodinkami se tak ve sledovaném období prodalo 17,6 milionu nositelných zařízení, což představuje meziroční růst o 31 %.
Graf – Rozdělení trhu chytrých hodinek
Zdroj: Canalys