Zpráva společnosti Canalys o trhu elektronických náramků za první poletí 2014 hovoří o 684% nárůstu prodeje těchto zařízení ve srovnání s první půlkou roku 2013. O mnoho set procent vyrostl prodej jak chytrých náramků, tak těch základních. Canalys je dělí do těchto dvou skupin podle toho, zda jsou schopny podporovat aplikace třetích stran, nebo ne.
„Fitbit a Jawbone velmi úspěšně pěstovaly a posilovaly své vztahy s partnery v channelu, což vedlo ke globálnímu růstu prodaných jednotek. Tyto firmy byly během prvního pololetí první, resp. druhá v segmentu základních náramků ,“ uvedl Chris Jones, víceprezident a vedoucí analytik společnosti Canalys.
Tržní podíl stále ještě třetí společnosti Nike poklesl vzhledem k seškrtání prostředků pro tento segment, naopak nováček na trhu Garmin uspěl se svým zařízením vivofit a útočí na třetí místo.
V oblasti chytrých náramků dominuje společnost Samsung, která během prvního pololetí uvedla hned tři nové produkty, Gear 2, Gear 2 Neo and Gear Fit. Druhá společnosti Pebble během sledovaného období uvedl zařízení Pebble Steel. První trojici uzavírá společnosti Sony.
Android Wear přichází, Apple stále mlčí
Během druhého pololetí roku 2014 (a vánoční sezóny) se výběr v oblasti chytrých náramků ještě rozšíří příchodem zařízení postavených na operačním systému Android Wear.
Samsung již uvedl svůj Gear Live a LG uvedlo G Watch. Brzy se má objevit i Moto 360 od Motoroly a výčet nemusí být konečný.
Dlouho se spekuluje o tom, kdy do segmentu vstoupí společnost Apple, která zde v podstatě jako jediný z „áčkových“ výrobců chybí. Apple se dosud k této věci oficiálně nevyjádřil.
V červnu jsme na stránkách ChannelWorldu publikovali (k současné podobě nositelné elektroniky silně kritický) komentář Jona Phillipse o tom, proč Apple se svými chytrými hodinkami zatím nespěchá.
Graf – Poměr prodaných jednotek v 1. pololetí let 2013 a 2014
Zdroj: Canalys