Celkem 111 tuzemských e-shopů se utkalo v rámci studie Český košík roku 2016, která již potřetí zkoumala pohodlnost nakupování. Mezi hlavní zjištění studie patří to, že se oproti roku 2015 zásadně zvýšila spokojenost uživatelů s nakupováním z mobilních telefonů.
V současné době je na mobilní nakupování připraveno 72 % e-shopů, a to tak, že mají mobilní nebo responsivní webové stránky. Ve srovnání s rokem 2014 se počet takových e-shopů ztrojnásobil.
„Podle našeho posledního výzkumu už 11 % zákazníků preferuje nákup z mobilu a jsem si jistý, že toto číslo ještě významně poroste. To, že poprvé v historii na českém trhu převažují e-shopy, které mají vlastní mobilní verzi nebo web, je dobrá zpráva především pro samotné obchodníky. Zákazníci nakupovat z mobilů chtějí a čísla jako stále vyšší míra konverze ukazují, že se jim nákupy realizují stále snadněji,“ uvedl Ondřej Klega, šéf marketingu ve společnosti Acomware.
Zlepšilo se zabezpečení, ale chyběly inovace
Dalším výrazným zjištěním studie je, že e-shopy zapracovaly na bezpečnosti. Již 53 % ze sledovaných e-shopů disponuje protokolem HTTPS, zatímco v roce 2015 to bylo pouze 16 %. Údaje, které o sobě zákazníci vyplňují, jsou tak chráněny již na většině předních internetových obchodů v ČR.
Na druhou stranu se ve srovnání s rokem 2015 nezměnil například počet e-shopů, které umí doručit v den objednání, stejně jako se nezvýšila rychlost odpovědí na zákaznických linkách.
A kdo letos vyhrál? Na základě 444 uživatelských testů byl jako nejlepší český e-shop vybrán 4home.cz, nejlepší mobilní zkušenost pak nabízí Mixit.cz. V žebříčku nejlepších deseti e-shopů najdeme i několik zástupců z oblasti ICT. Na třetím místě skončil Datart, devátá byla loňská vítězka Alza.cz a o desáté místo se společně se dvěma dalšími obchody podělilo CZC.cz.
Další závěry najdete v níže přiložené infografice, detailnější výsledky, rozbory metodiky a komentáře najdete na dedikovaném webu studie.
Infografika – Shrnutí studie Český košík roku 2016
Zdroj: Twisto.cz