Microsoft: Office 365 v Česku přes partnery a Vodafone

Microsoft začal v Česku prodávat cloudové služby Office 365, které zahrnují software pro e-mail, úpravy a sdílení dokumentů, sjednocenou komunikaci včetně videokonferencí i vytvoření vlastních webových stránek. Jak je nastaven obchodní model a co mohou partneři nabídnout?

Microsoft: Office 365 v Česku přes partnery a Vodafone



Martin Panák (produktový a marketingový manažer divize Information Worker), Markéta Douděrová (solution sales professional – Online Productivity Services), David Duroň (marketingový ředitel pro firemní zákazníky Vodafone), Markéta Kuklová (tisková mluvčí) Cenové balíčky pro Microsoft Office 365.

Martin Panák (produktový a marketingový manažer divize Information Worker), Markéta Douděrová (solution sales professional – Online Productivity Services), David Duroň (marketingový ředitel pro firemní zákazníky Vodafone), Markéta Kuklová (tisková mluvčí)Microsoft Office 365 navazuje na BPOS (Business Productivity Online Suite). V rámci služby můžete firmám nabídnout několik balíčků kombinující trojici serverových produktů od Microsoftu: poštovní server Exchange Online s velikostí schránky na uživatele 25 GB, SharePoint Online pro sdílení dokumentů s celkovou kapacitou pro firmu až 1TB dat a Lync Online pro hlasovou, textovou i video komunikaci. On-line aplikace vychází ze svých on-premise verzí 2010.

Součástí většiny balíčků jsou také webové kancelářské aplikace Office Web Apps. Firmy si mohou formou pravidelných měsíčních poplatků pořídit i licence na kompletní balík kancelářských aplikací Microsoft Office Professional Plus. Přes odkaz na portálu si stáhnou image s instalací plnohodnotné verze a po zaplacení měsíčního poplatku jej mohou využívat lokálně. PC s instalací se však musí měsíčně připojovat k internetu, aby se potvrdilo zaplacení poplatku na další období. Firma v rámci tohoto modelu zároveň získává vždy poslední verzi kancelářských aplikací.

Aplikace za stovku na měsíc

Firmy budou za službu platit formou měsíčních poplatků. Například podnikatel nebo malá firma zaplatí za jednoho uživatele 130 korun za měsíc. U větších firem začínají ceny na 230 korunách a budou se stupňovat v různých balíčcích až po cca 630 Kč za uživatele ve velkých podnicích. K dispozici je také plán pro tzv. on-line kiosky, které nabídnou omezený přístup ke službám SharePoint a Exchange Online za cenu od 90 korun.

Služby budou v České republice nabízet také partneři Microsoftu, kteří z pravidelných poplatků získávají vždy procentuální podíl (v prvním roce 12 %, v následujících 6%). Speciální balíčky Office 365 včetně pevného ADSL a mobilního připojení k internetu nabídne v ČR zatím jako jediný Vodafone. V jiných státech světa si Microsoft vybral také například Telefónicu či Telstru.

Vodafone nabídne v první fázi od začátku července čtyři balíčky obsahující vždy Microsoft Office 365 ve verzi pro firmy o velikosti do 50 zaměstnanců v kombinaci s některým z datových tarifů za zvýhodněnou cenu. Například cena balíčku s Vodafone ADSL pro pevné počítače je 1090 Kč bez DPH. Balíček s tarify Internet v mobilu naplno a Připojení na stálo pro notebook zákazník pořídí za 700 Kč bez DPH.

Nalákejte firmy na úspory a návratnost

„Výhodou Office 365 pro podnikatele a malé firmy je, že mohou získat potřebný software a sestavit si IT řešení během několika minut, bez počátečních investic a s možností flexibilně měnit v čase parametry nastavení. Vetší firmy mohou zjednodušit své IT a uvolněné kapacity využít k řešení strategických otázek. Software i data jsou přitom firemním uživatelům k dispozici kdykoliv a  kdekoliv,“ vysvětlil v oznámení Aleš Růžička, manažer divize Information Worker ve společnosti Microsoft.

Zkušenosti z betatestování Office 365, kterého se zúčastnilo přes 200 tisíc firem, ukázaly, že 70 procent uživatelů tvoří malé a střední firmy. Dosažené úspory u zákazníků mohou jít podle výpočtů Microsoftu až do desítek procent. Například firma o 300 zaměstnancích může díky minimálním investicím do hardware a nižším provozním nákladům ušetřit během tří let až 40 procent svého IT rozpočtu. Firma se 100 zaměstnanci může podle Microsoftu své náklady na IT snížit dokonce až o polovinu.

Příležitost pro partnery

Podle průzkumu společnosti Microsoft z roku 2010 více než polovina malých a středních organizací (53 %) provozuje stále staré e-mailové systémy a 82 % organizací musí řešit vzdálený přístup a mobilitu pracovníků.

Potenciálním zákazníkům můžete nabídnout, aby si všechny možnosti produktu vyzkoušeli před zakoupením zdarma v rámci třicetidenní zkušební verze, kterou získají na stránkách Office 365. Můžete mu pomoci s migrací a pokud bude spokojený, převedete jej na placenou verzi a data již zůstanou zachována. Pro příklady dodávek v praxi doporučujeme rozhovor s Jonem Roskillem.

Zdroj: Microsoft, IDG News Service, ChannelWorld




Galerie




Komentáře