Thomas Thoelke, Sophos: Velkou příležitost vidím v šifrování

V jakých oblastech zabezpečení vidí obchodní ředitel společnosti Sophos pro region EEMEA největší příležitost a na čem se v době klesajících marží bude dát skutečně vydělat? Odpovídá Thomas Thoelke.

Thomas Thoelke, Sophos: Velkou příležitost vidím v šifrování



V rámci přednášek váš marketingový ředitel Matt Fairbanks uvedl, že se kromě nového webu podpory chystá také inovovaný partnerský portál. Kdy by měl být dostupný?

Nový partnerský portál bude spuštěn na začátku června 2014.

Nový web podpory by měl být dostupný také v létě. Plánujete jeho lokalizaci do dalších jazyků mimo angličtinu?

Velikosti trhů a frekvence změn informací nám to zatím neumožňují, takže neplánujeme lokalizaci u žádného z obecných webů.

Partnerům jste ukázali velmi hezkou mobilní aplikaci, kterou mohou používat např. na obchodních schůzkách se zákazníky. Bude však obsahovat všechny relevantní informace také pro český trh?

Aktuálně jde o beta verzi. V okamžiku oficiálního vydání bude určitě obsahovat všechny aktuální informace. Zatím však nedokážu říct, jestli bude např. pro český trh plně použitelný nástroj pro nacenění, protože pro jednotlivé regiony existují odlišnosti v cenách a strukturách slev.

Sophos letos oznámil řadu novinek jako např. UTM 9.2, Sophos Cloud či akvizici Cyberoam. Co z toho považujete za hlavní obchodní příležitost pro lokální resellery?

Pokud se budeme bavit o horizontu letošního roku, nový UTM 9.2 je vysoce konkurenceschopný. Myslím si však, že obecně hodně podceňované je téma šifrování. Stále to opakuji jako hlavní příležitost, jelikož na trhu není zdaleka rozšířené, a očekávám, že se z něj stane do budoucna komodita.

Co je problémem nižšího rozšíření šifrování? Dopady na rychlost?

Pokud firma využívá koncová zařízení s různými platformami, musí většinou používat různé nástroje pro šifrování. Proto naše poslední verze zabezpečení koncových zařízení SafeGuard 6.1 využívá nativní šifrování Windows i MacOS. Je to podstatně rychlejší a jednodušší na administraci. 

Proč podle vás partneři nevěnují šifrování dostatečnou pozornost?

Jde více o konzultantský byznys, takže je zde delší křivka vzdělávání partnerů a vyžaduje to od nich další investice. Trhu ale určitě pomůže větší rozšíření Windows 8 (kde je šifrování BitLocker součástí verzí Pro a Enterprise, pozn. red.).

Na šifrování ale asi partneři nevydělají závratné zisky

Je to jen další krok vpřed. Z pohledu většího byznysu je určitě velmi zajímavá integrace všech bezpečnostních řešení dohromady, kterou Sophos letos uvede na trh. Jako jedinou možnou bariéru zde přitom vidím jinak uváděnou výhodu, kterou je společný management z cloudu. Jeho přijetí ve východní Evropě ještě není tak velké jako v západních zemích. Tento odstup se však podle mě časem překoná.

Proč myslíte?

Přináší to řadu výhod jako snadnou integrace technologií, nižší provozní náklady hostování managementu bez potřeby vlastní infrastruktury či možnost partnerů spravovat zákazníkům řešení zabezpečení na dálku z cloudu. Věřím, že integrací zabezpečení koncových bodů, mobilních zařízení a sítí přinášíme na trh mezi konkurenty nejzajímavější nabídku.

Zmínil jste spravování zabezpečení na dálku. Bavíte se již s nějakými českými partnery o zapojení do programu pro MSP? Existuje již nějaký MSP Sophosu v ČR a SR?

Poprvé jsem se s partnery v ČR začal o MSP bavit před čtyřmi lety, ale nikdy se to bohužel reálně neuskutečnilo.

V únoru jste ohlásili akvizici společnosti Cyberoam, jejíž distribuci v ČR zajišťuje Comguard. Bude se distribuce měnit?

Z pohledu našich plánů integrace je náš přístup jednoduchý: „Byznys jako obvykle – ale lépe.“ Neočekáváme, že bychom dělali jakékoliv změny, a to ani v produktových roadmapách UTM pro rok 2014. V průběhu času se budeme určitě rozhlížet po příležitostech, jak využít to nejlepší z obou společností, abychom zlepšili současné produkty a přidali do svých roadmap nová řešení.

Doporučujeme dále rozhovor s CEO společnosti Sophos.

Zdroj: ChannelWorld








Úvodní foto: Linkedin

Komentáře