Alan G. Bunte, Commvault: Většina CIO neví, kde má data

O hlavních trendech, které ovlivňují oblast ukládání, archivace a zpracování dat, o nastavení obchodní strategie a vývoji prodejních kanálů společnosti Commvault mluvil ChannelWorld se COO Alanem G. Buntem a oblastními zástupci Agnieszkou May Sadowskou a Ryszardem Reguckim.

Alan G. Bunte, Commvault: Většina CIO neví, kde má data



Odpovídají:

  • Alan G. Bunte, COO, Commvault
  • Agnieszka May Sadowska, oblastní viceprezidentka Commvault
  • Ryszard Regucki, channel sales director, East Europe, Commvault

Jaké trendy aktuálně nejvíce ovlivňují oblast zálohování a obnovy dat?

AGB: Většina velkých podniků při vývěru řešení pro ochranu svých dat hledá něco, co pokryje jejich datacentra, cloud, SaaS aplikace a všechny koncové body včetně mobilních. Pokud nedokážete zahrnout všechny tyto oblasti, nedostanete konsolidovaný pohled.  V případě cloudu organizace často volí hybridní řešení, které spolu se vzdáleným přístupem celou správu ještě zesložiťují. Lidé přitom chtějí data ovládat co nejsnáze. Celosvětovými trendy, které ovlivňují požadavky na kontrolu nad daty bez ohledu na tom, kde se nacházejí, jsou rozhodně cloud, mobilita, analytika a zabezpečení.

RR: S posledním zmíněným určitě souvisí lokální poptávka po řešeních, která u ukládaných dat pomohou zajistit shodu s danými předpisy.

Dá se tedy říci, že firmy obecně nemají kontrolu nad svými daty?

Alan G. Bunte, COO, CommvaultAGB: Většinou, když se zeptáte CIO, kde jsou všechna data, nebude to chtít sice přiznat, alespoň ne veřejně, ale jednoduše ve většině případů to nebude vědět. Data jsou stále více distribuovaná, málokde uvidíte, že by byla koncentrovaná na jednom místě.

Mezi trendy jste zmiňoval mobilní přístup k uloženým datům. Věřím, že uživatelé možnost přistupovat snadno k zálohám mohou uvítat. Jak to však vyřeší IT správce, který chce mít raději vše pod svou kontrolou?

AGB: Za prvé jsme funkcionalitu zabezpečeného přístupu zabudovali na úrovni Active Directory. Zadruhé, speciálně pro cloudové providery máme tzv. Role Based Security (zabezpečení na základě uživatelských rolí, pozn. red.), kterou jsme vyvinuli zcela sami. Na třetí vrstvě je standardní šifrování a další zabezpečení, které jsme vestavěli do celého balíku.

Je zabezpečení mobilního přístupu součástí celkové licence Commvault Simpana, nebo se musí přikupovat?

AGB: Ano, je v ceně. Chceme nabídout funkcionality spotřebitelsky orientovaných řešení, jako je Dropbox, ale s podnikovým zabezpečením, škálovatelností a zajištěním shody s požadavky. Na druhou stranu celé řešení je rozdělené do jednotlivých balíčků, takže se zákazník může rozhodnout, jestli si vše koupí jako celek, nebo si vybere pouze to, co mu vyhovuje.

Znamená to, že za celý balík funguje jako služba a zákazník v čase platí pouze za to, co využívá?

Alan G. Bunte, COO, CommvaultAno. „Vytahujeme“ řešení z našeho velkého balíku a pozicujeme a naceňujeme pro konkrétní případy použití a s ohledem na konkurenční řešení. Příkladem uvedu Veeam, který řešení licencuje na základě počtu socketů, my používáme buď stejný přístup, nebo cenu podle objemu terabytů na front-endu. Kromě toho umožňujeme zákazníkovi zapnout či vypnout jednotlivé komponenty podle toho, jak je v čase využívá.

Kdo jsou potenciální zákazníci Commvaultu v ČR?

RR: Dokážeme pokrýt požadavky všech odvětví, přičemž škálujeme od malých zákazníků po velké podniky. Většina výzev, se kterými se zákazníci při správě dat potýkají, je podobná. Specifické požadavky na archivaci dat mají vybraná odvětví jako zdravotnictví nebo finance.

Co z vašeho pohledu znamená malý zákazník s ohledem na český trh?

RR: To je těžké specifikovat, ale obecně je to jakýkoliv klient, který uchovává data – má e-mail a nějakou databázi. Lokálně máme zákazníky, kteří ukládají jen 1 TB dat. Nebo z druhého pohledu to mohou být klienti, kteří provozují třeba pět virtuálních strojů.

Koho na českém trhu považujete za svého největšího konkurenta?

AMS: Adresujeme celou řadu oblastí a potřeb, na jejichž základě stavíme jednotné datové úložiště, které zcela mění způsob, jakým se zákazník na data dívá. Doposud nebyl nikdo, kdo by přistupoval stejně k datům jako firemní aktivu. Proto, abych mohla jmenovat konkurenty, musím naše řešení rozdělit do jednotlivých oblastí – např. v oblasti zálohování to mohou být EMC a Symantec, v segmentu archivace nám konkuruje např. IBM, ve virtuálních prostředích je to zase Veeam.

Tyto společnosti nám konkurují v různých bodech byznysu, my se však snažíme změnit způsob, jakým se zákazník na prostředí dívá s ohledem na konvergenci v datacentrech a na softwarově definované storage a v tom jsme podle mě unikátní.

Vrátím se ještě k čerstvě oznámenému strategickému partnerství s MHM. Předpokládám, že MHM bude obsluhovat především midmarket a podnikové zákazníky. Plánujete více budovat kanál pro SMB?

RR: Již na tom pracujeme a proaktivně hledáme a rozvíjíme partnery, kteří obsluhují malé a střední podniky. MHM se jako podnikový partner bude soustředit na velké, transformační nebo cloudové projekty jako je Dataspring, kde je také odlišný požadavek na technické schopnosti a podporu.

Agnieszka May Sadowska, oblastní viceprezidentka CommvaultAMS: Z pohledu počtu dokončovaných zakázek vidíme potenciál ve velkých podnikových projektech, kde dodávka trvá dva a více kvartálů. Proto budeme logicky potřebovat i více partnerů jako MHM. Naší strategií při stavění kanálu, ale určitě není kvantita před kvalitou.

S kolika partnery v ČR a na Slovensku aktuálně spolupracujete?

RR: Jsou to tři enterprise partneři a kolem patnácti midmarket partnerů.

AMS: Zároveň jsme otevření spolupráci s cloudovými providery, kteří naše řešení využívají pro infrastrukturu jako službu a pomáhají nám zvyšovat naši instalovanou bázi.

V úvodu zazněl cloud jako jeden z hlavních trendů. Jakou roli hrají poskytovatelé cloudu v partnerském byznysu?

AGB: Věřím, že low-end trhu budou stále více obsluhovat velcí poskytovatelé cloudů. Rackspace je kupříkladu jedním z našich velkých zákazníků v Americe a Velké Británii. Obsluhují cíleně menší zákazníky, což považuji za chytrou konsolidaci trhu. Lidé si chtějí stále více kupovat SLA, nechtějí se zabývat se softwarem, hardwarem, provozem či sítěmi. Ochrana dat je poměrně náročná aplikace.

AMS: Tento trend pozorujeme i v České republice. V přijímání nových technologií jste ve východní Evropě nejdále. Nahrávají tomu právní regulace, ale také nákladová efektivita a talentovaní lidé. 

Zdroj: ChannelWorld








Úvodní foto: Commvault

Komentáře