Commvault se opírá do středoevropského trhu, pomůže mu MHM

Společnost Commvault oznámila uzavření strategického partnerství s firmou MHM computer, která má pomoci s expanzí na českém, slovenském a maďarském trhu.

Commvault se opírá do středoevropského trhu, pomůže mu MHM



Na lokálním trhu Commvault dodával své zálohovací řešení především skrze resellery svých regionálních OEM partnerů – firem Fujitsu, Microsoft, HDS či NetApp. Menší partneři obsluhují midmarket a SMB.

Nově se pro podnikovou sféru stalo strategickým partnerem MHM computer, které bude poskytovat také poradenské a implementační služby a bude fungovat jako regionální školicí středisko pro Commvault.

Agnieszka May Sadowska, oblastní viceprezidentka pro východní Evropu ve společnosti CommvaultMHM jsme si za svého strategického partnera zvolili zejména s ohledem na rozsah a hloubku zkušeností, které mají v oblasti ochrany dat a také s ohledem na jejich schopnost fungovat jako středisko konzultačních, implementačních a školicích služeb,“řekla během tiskového brífinku v Praze Agnieszka May Sadowska, oblastní viceprezidentka pro východní Evropu ve společnosti Commvault.

Commvault, jehož 43 % tržeb generují trhy mimo USA, působí v regionu EMEA Commvault 15 let. V loňském fiskálním roce výrobce dosáhl tržeb ve výši 607 milionů dolarů a svého růstu dosahuje 100% organicky bez dělání akvizic.

Centrálu má Commvault v Readingu ve Velké Británii a kromě pobočky v ČR otevírá nově zastoupení např. v Rakousku a Polsku. V Praze „sedí“ tým, který má na starost ČR, SR a Maďarsko.

Jeho součástí jsou Jan Srb, territory sales manager, Boris Pavlík, regional system engineer a Ryszard Regucki, regional sales director.

Společnost MHM computer byla založena před 25 lety, působí na třech trzích (Česká republika, Slovenská republika a Maďarsko) a na oblast ukládání a ochrany dat se specializuje přes dvacet let.

Jejím cílem je rozvíjet a poskytovat lokální odborné znalosti pro oblast cloudových služeb správy dat na českém trhu.

Zálohování jako služba

Commvault a MHM v nedávné době dokončily nasazení první cloudové služby pro ochranu a správu dat v datacentru společnosti DataSpring.

Všechny tyto (zálohovací) služby realizujeme na základě zálohovacího softwaru Simpana a technologií uložených v datovém centru,“uvedl Martin Smekal, generální ředitel a jednatel společnosti DataSpring.

Pavel Miloschewsky, managing director, MHM, na tiskové konferenci uvedl, že MHM za poslední rok dodalo řešení Commvault zhruba 30 až 40 zákazníkům od výrobních závodů přes operátory, IMG, Barum, Českou poštu či Makro.

Proč český trh?

Agnieszka May Sadowska vysvětluje, že Commvault považuje ČR za trh velmi pokročilý v IT a firmy jsou zde ochotnější investovat do nových technologií.

I přesto, že zde působí zavedení konkurenci, výrobce v ČR stále je vidí mnoho příležitostí v oblasti zálohování dat, jejichž „objem roste a firmy se je snaží zabezpečit“.

Podle IDC všechny zmíněné středoevropské trhy budou v letech 2014-2018 dosahovat výrazného růstu. Dalším argumentem pro vstup je slušný meziroční růst české (slovenské a maďarské) ekonomiky (z pohledu HDP.

Za dalších příležitostí Sadowska jmenuje například řadu velkých konsolidačních projektů v českých podnicích. „ČR je nejpokročilejší zemí ve stavění cloudů, v porovnání s Polskem, Maďarskem a dalšími zemi východní Evropy,“ dodává Agnieszka May Sadowska.

Dalšími trendy, které mají obecně podpořit růst, jsou podle Commvaultu potřeby archivace a zajištění compliance, BYOD a mobilita.

Firmy nevědí, kde mají data

Zákazníci často nevědí, kde se jejich data nacházejí a v jakém jsou stavu, říká Alan Bunte, COO Commvaultu. Zkuste se jich zeptat, jaké typy dat mají, kde jsou uložená a jaké politiky na ně zavedli, doplňuje jeho slova Agnieszka May Sadowska.

Alan Bunte, COO CommvaultuDodává pak: „Zákazníci hledají více přidané hodnoty kolem dat. Firmy stavěly datová sila, která si sice mohly dovolit, ale v jednom okamžiku nad nimi ztratily kontrolu. A to jsou naši zákazníci – ti, kteří se chtějí lépe vypořádat s růstem dat.

Řada firem archivuje data, ale nikdy je už znovu nevyužije. Otázka je proč,“ ptá se Alan Bunte. Na příkladu ukázal, že některé organizace data ukládají kvůli vládním nařízením. Nikdy je však nepoužily a nemají ponětí, co vlastně ukládají a co v nich mohou hledat.

Věříme, že můžete udělat jednu kopii, indexovat a katalogizovat ji, aby byla dostatečně bohatá na to, aby se s ní dalo nakládat dalšími způsoby,“ vysvětluje přístup Commvaultu Alan Bunte.

Důležitá je také možnost procházet data a vyhledávat v archivech bez potřeby zadávat požadavek IT. To je dnes možné i skrze mobilní aplikaci, kterou Commvault nabízí.

Více se dozvíte v rozhovoru, který připravujeme.

Zdroj: ChannelWorld, Commvault








Úvodní foto: ChannelWorld

Komentáře