Fotoreport: Setkání SWS v Čejkovicích aneb aprílový Čejkofest

Po 34. se společnost SWS setkala se svými obchodními partnery v Čejkovickém zámku, tentokrát s podporou generálního partnera, firmy Fujitsu a jejího pivního festivalu.

Fotoreport:  Setkání SWS v Čejkovicích aneb aprílový Čejkofest




Aprílové sychravé počasí na jarním partnerském setkání SWS v Čejkovicích mělo jednu výhodu – na přednáškách bylo celý den plno, a stejně tak se plnily stánky výrobců, kteří pro účastníky zajistili plynové ohřívače. V tom nic nezanedbal ani generální partner setkání – společnost Fujitsu, která z tradičně vinné akce, udělala netradiční pivní festival Čejkofest a ve velkém stanu na nádvoří čepovala různé pivní speciály, mošt (s rumem) a grilovala maso a klobásy.

Pivní speciály ve stanu FujitsuCelodenní akce se nesla v zaběhnutém duchu – u příchodu vítala dvojice v krojích se slivovicí a koláčky, po celý den běžely ve čtyřech sálech přednášky dvacetičtyř výrobců s jarními novinkami v ICT, všude dostatek občerstvení, a na nádvoří, v podzámčí a od pozdějších odpoledních hodin také v místní orlovně nové produkty a další informace na stáncích s výstavkami značek.

Na závěr přednášek byli pozorní posluchači odměněni věcnými dárky, drobné pozornosti střídaly větší ceny (tiskárny, tablety apod.), o které se na některých přednáškách losovalo nebo soutěžilo. Za účast na deseti přednáškách a workshopu obdrželi návštěvníci od organizátorů jako dárek víno.

Večerní program odstartoval v zámku bohatý raut, v zámeckém sklepě plném vína roztáčela návštěvníky cimbálová muzika Olina a na vedlejším baru byly k odreagování konzole Sony Playstation. Později večer obchodní ředitel SWS Stanislav Skalička spolu s channel sales directorem ve Fujitsu Ivanem Preislerem vylosoval výherce tomboly a poté již rozpumpovala krev v žilách účastníků skupina Waťák – Kabát revival. Po desáté hodině si SWS připravila lechtivý program – tanečnice burlesque a „zápasy“ v gelu. V pozdějších hodinách mohli zájemci opět okusit kouzlo zdejších Templářských sklepů.

Samy A. KhalegFujitsu kromě letošních novinek v noteboocích, desktopech a tabletech ukázal a předal partnerům také čerstvě vytištěnou brožuru. Obsahuje přehledné členění produktů se všemi potřebnými parametry, což vám pomůže při přípravě nabídek. Později odpoledne vystoupil se svou přednáškou ještě Pavel Čáslavský, který představil nabídku serverů Fujitsu vyznačujících se vysokou spolehlivostí a nízkými provozními náklady. I za to si od vás společnost vysloužila ocenění Výrobce serverů roku v letošních ChannelWorld Awards.

Roman Veselý z AlwiluRoman Veselý z Alwilu zastal první část přednášky za Avast a AVG, jejichž nabídka se v prvním pololetí sjednocuje. Zatím stále existuje oddělené portfolio pro domácnosti a SoHo – řada Avast 2017, která zahrnuje Avast Pro Antivirus, Avast Internet Security a Avast Premier. Největší novinkou je behaviorální štít, který má za úkol zejména ochranu před ransomwarem. Nový je také herní mód, který při aktivaci přeruší zobrazování všech hlášení a pasivní mód pro instalaci jako dalšího antimalwarového řešení. Veselý zmínil také placené doplňky Avast Cleanup pro optimalizaci výkonu PC a SecureLine VPN pro bezpečnější připojení zejména na nezabezpečených sítích.

U AVG je od letošního roku nová edice AVG Unlimited pro domácnosti, kterou lze použít na všech zařízeních v domácnosti.

V aktuálních produktech pro firmy zastupuje Avast řešení, která se spravují ve firmě in-house. AVG pak představuje řešení pro MSP, kteří poskytují zabezpečení zákazníkům a účtují jim je měsíčně – AVG Managed Workplace pro vzdálenou správu a monitoring sítě a jejích komponent, CloudCare pro zabezpečení a Backup and Disaster Recovery pro zálohování. Platforma pro MSP umožňuje také patch management, skripty pro automatizaci a generování reportů pro podporu rozhodování.

Jakub Kvaček poté přiblížil, že z těchto firemních produktů se má v blízké době (pravděpodobně v červnu) stát jeden sjednocený produkt, který bude obsluhovat on-premise i cloud, podporovat Windows, Mac, Linux a později i Android. Chystá se také sjednocení partnerského portálu a programu. Portál bude založený na bázi DR Commerce.

Nově vzniká v Praze tým pro českou podporu po telefonu i e-mailu. Během léta by měla být plně k dispozici.

Pavel Kučera, G2 serverZa společnost G2 server prezentoval Pavel Kučera, který v závěru své přednášky vypíchnul, že VPS není to samé jako cloud. Zdůraznil, že by partneři i zákazníci při rozhodování, zda on-premise infrastruktura nebo cloud vzít v potaz i rozdíl v použitých technologiích, kdy v cloudu jde většinou o enterprise úroveň s kompletní redundancí.

Při přípravě nabídky a use case nezapomínejte porovnávat všechny náklady  - Kučera jako příklad uvedl, že Azure a Amazon započítají výkon a kapacitu, ale pak se vám navýší cena za konektivitu. Někdy se také zapomíná na klimatizaci, spotřebu energie, ale také náklady na správu. Na příkladu projektu, kdy byla storage přenesená do cloudu, ukázal, že úspora v TCO vycházela sice jen 2%, ale klient mohl výdaje místo investice rozložit do provozních nákladů a reagovat na reálné požadavky pružně.

Ne vždy má smysl přecházet do cloudu, ale při výpočtu je potřeba počítat TCO správně a nezapomínat na zahrnutí některých nákladů do výpočtu, uzavřel Pavel Kučera svou přednášku a dodal, že nakupovat kredity do cloudu G2 Serveru můžete u SWS.

Za Lenovo představil Pavel Janich aktuální nabídku consumer notebooků. Předtím ale shrnul trendy podle statistik GfK, které ukazují nárůst zájmu o notebooky s menšími úhlopříčkami, které se navíc v průměru prodávají za vyšší ceny, a stejně tak rostoucí podíl konvertibilních notebooků a zařízení 2 v 1.Dále analytici, ale i Lenovo pozorují nárůst zájmu o konfigurace s SSD, dual storage kombinující SSD a HDD a rozlišení Full HD. Do značné míry za to může i nástup tzv. millennials do pracovního procesu. Janich také vypíchl možnosti Windows Ink a vůli zákazníků kupovat zařízení s dotykovým perem (nebo jej dokoupit), pokud uvidí demo a pochopí užitnou hodnotu.

Michal Pikus, LenovoPoté Michal Pikus představil aktuální komerční portfolio Thinkcenter a ThinkPadů. Upozornil, že nové desktopy se zmenšily v objemu zhruba o 30 % a všechny porty byly vyvedené dopředu. Většinu skříní lze navíc otevřít bez nářadí. V nabídce naleznete i model certifikovaný pro Oculus Rift. Aktuální portfolio je postavené na 7. generaci procesorů Intel Core Kaby Lake. Pro kanceláře vyzdvihl minipočítač Tiny M715. Jeho hlavní výhodou při přichycení k monitoru je mít rozměr AIO s možností upgradu bez potřeby kupovat nový monitor.

Ve ThinkPadech, kde přichází nový X1 Carbon, Yoga s 13,3‘‘ displejem v 12‘‘ těle s plnohodnotným e-perem, T470s a X1 Tablet, je kromě tradičního upgradu procesorů na 7. generaci novinkou použití PCIe NVME SSD disků, DDR4 na 2400 MHz, dotykové čtečky otisků prstů, kombinovaného USB-C a Thunderbolt 3 a kombinace WWAN s WiGig. Designově je však velkým překvapením přidání stříbrné barvy. Nový je také trackpad, která si zachovává tlačítka, ale je opět o něco větší,

Marek Kolín a David Takač, Entec SolutionsPřednášku Huawei zastali  David Takač za obchod a Marek Kolín jako technický konzultant z Entec Solutions, dceřiného value added distributora SWS. Marek Kolín vyzdvihl, že v diskových polích OceanStor je Huawei na čínském trhu obratově jednička a v míře růstu dosahuje celosvětově největších čísel ze všech výrobců. Storage OceanStore Dorado V3 se čtyřmi miliony IOPS je pak podle Huawei nejrychlejší all-flash pole na světě.

V serverech je Huawei třetí největší výrobce na světě za Dell EMC a HPE. Přitom v čtyřsocketových serverech je těsně druhé, v rackových serverech a bladech je třetí. Také v serverech Huawei roste meziročně nejvíce ze všech výrobců.

Huawei používá vlastní technologii virtualizace FusionSphere. Marek Kolín, však přiznal, že její jedinou nevýhodou je chybějící komunita, která by dokázala poradit s případnými problémy.

Mezi zákazníky Huawei patří například Pirelli nebo VW Group s více než 200 PB uložených dat, z českých organizací pak ČT.

Huawei spolu s SWS připravilo speciální program pro prodej serverů v SMB. Dokážou tak nabídnout „drahé“ výkonné servery za velmi zajímavé ceny. Jedinou nevýhodou Huawei je výroba v Číně, což dodávky zakázky na míru protahuje na šest týdnů, ale pro SMB to kompenzuje možnost dovážet některé konfigurace z evropského skladu do dvou týdnů.

Jak to letos na jaře vypadalo v Čejkovicích s SWS vám více prozradí fotogalerie u článku.

Zdroj: ChannelWorld




Galerie





Úvodní foto: Channelworld

Komentáře