Fotoreport: eD World 2014 naživo ukázal hlavní IT trendy

Chytré hodiny, 3D tiskárny, nebo virtuální realita. To vše a mnoho dalšího si mohli vyzkoušet reselleři na podzimním partnerském setkání společnosti eD' system Czech.

Fotoreport: eD World 2014 naživo ukázal hlavní IT trendy




eD World 2014 zahájil marketingový ředitel Daniel Vondráček.

Společnost eD´system Czech uspořádala dne 22. 9. 2014 svou tradiční podzimní konferenci. Setkání eD World 2014 přilákalo do pražského hotelu Clarion Congress více než 800 návštěvníků, kteří se mohli na na jednom místě seznámit s novinkami celkem 65 výrobců IT produktů. ChannelWorld byl mediálním partnerem této konference.

Výrobci se představovali na stáncích ve výstavním prostoru, ale i prostřednictvím celkem 33 odborných přednášek. Odpočinek a zábavu o přestávkách mezi přednáškovými bloky zprostředkovaly Mind centrum a tři herní zóny zajištěné společnostmi Lynx, Microsoft a Optoma.

V Mind centru si mohli účastníci zasoutěžit např. v přetlačování kuličky silou vlastní vůle. Neurolaboratoř totiž přivezla tři přístroje, které převádějí mozkovou aktivitu na elektrický signál pomocí elektroencefalografu.

Velkou pozornost zaznamenala netradiční herní skříň počítače Lynx a premiéra dema virtuální reality pro brýle Oculus Rift na stánku společnosti Nvidia.

3D tiskárny a skenery na eD World 2014Distributor eD‘ system Czech na setkání představil chytré technologie, LFD displeje a další značky, které v jeho portfoliu přibyly teprve nedávno. Šlo např. o čínského výrobce THLa jeho nabídku chytrých telefonů nebo o monitory a projektory značky NEC. Dalším lákadlem byl velký prostor věnovaný výrobcům 3D tiskáren. Přítomni byli zástupci pěti výrobců, jejichž produkty má eD´ system v nabídce, konkrétně 3D Systems, 3D Chilli, be3D, Felix a MakerBot.

Samozřejmou součástí konference bylo bohaté občerstvení. Jako každý rok i letos proběhlo losování tomboly s hlavní cenou v podobě balíčku chytré elektroniky značky Samsung – smartphone, tablet a chytré hodinky.

Po skončení oficálního programu nastaly chvíle pro neformální diskuse a zábavu, která vyvrcholila večerním rautem a VIP party. Hosté si mohli užít vystoupení zpěvačky Debbi, taneční vystoupení Light Show a kreslení paprsky Light Art. Raut pak ozvláštnila netradiční molekulární kuchyně (více ve fotogalerii zde).

Během party byli ohlášení vítězové soutěže o nejhezčí výstavní stánek a nejlepší přednášku. Účastníci se shodli, že nejlépe svůj stánek pojala Nvidia a nejlepší přednášku připravil Epson.

Níže vám proto přinášíme shrnutí toho nejdůležitějšího, co zde zaznělo.

Pohled na trh očima GfK

Výsledky českého trhu IT okomentoval analytik Pavel BuzekGfK. Podle něj český trh zaznamenává pozitivní vývoj maloobchodního prodeje a HDP. Výdaje na vybavení domácností v posledních letech mírně klesaly, ale podle Buzka to bylo dáno spíše klesajícími průměrnými cenami. Index spotřebitelské důvěry naopak od roku 2012 roste.

Pavel Buzek z výzkumné společnosti GfKBuzek komentoval data ze studie GfK Temax za 2. čtvrtletí 2014, kdy segmenty IT a telekomunikace meziročně rostly i více než desetinu, ale nedařilo se tolik segmentu spotřební elektroniky.

Z produktových skupin byl v 1. pololetí roku 2014 podle GfK zájem především o dokovací reproduktory, LSP soundbary, herní konzole, akční kamery a media tablety. Prodávaly se také stolní počítače a samozřejmě smartphony. Produkty mobilní zábavy tak zvyšují poptávku po příslušenství.

V prvním pololetí již také převážil kusový prodej media tabletů nad mobilními počítači (33 % vs. 26 %). Postupně roste podíl ultratenkých notebooků (zhruba 5 %), meziročně se zájem o ně zvyšuje o 15-20 %. Díky tomu roste i průměrná cena mobilních počítačů.

Naopak zpomaluje tempo růstu prodeje media tabletů. S rostoucí konkurencí klesá i průměrná cena (průměr 4 700 Kč).

V prodeji IT sortimentu podle GfK roste váha IT prodejců, která dosahuje 43 %. Naopak mírně klesl podíl system housů (B2B prodej IT) na 31,5 %. Také specializovaní prodejci spotřební elektroniky zaznamenali mírný pokles o 1 %. Velký nárůst zažívá retail a etail. E-tail má vysoký podíl prodeje především v tabletech, mobilních PC, monitorech a tiskárnách.

V ČR se podle GfK v consumer segmentu prodává přes e-tail 40 % IT (v hodnotě). Slovensko je v Evropě druhé s 28% podílem e-tailu.

Celkově GfK pro letošní rok očekává v ČR mírný růst trhu v porovnání s předpokládaným 3% poklesem celosvětového trhu.

Pokračujte níže na další stranu.





Galerie





Úvodní foto: ChannelWorld

Komentáře