Všichni víte (často už od listopadu), co se blíží, takže je načase vám popřát, vyslovit pár našich přání a pošťourat se v tom, co můžeme zlepšit.
Pokud čtete tyto řádky, znamená to, že jste svůj profesní život zasvětili ICT. V tom případě by vývoj, pokrok a s nimi spojené změny měly být otištěné i ve vaší DNA.
Všem, kteří ve výpočetních a informačních technologiích zastávají názor „nešťourej se v tom, dokud to funguje“ bych rád připomenul, že kdybychom se v tom nikdy nešťourali, tak ještě dnes na poli tlačíme pluh rukama.
To, že při vynalézání kola a zapřahání pohonu pár pluhů zlámete, k tomu prostě patří.
O zlepšování
Když chcete něco zlepšovat, je dobré revidovat, jak to funguje a jaké jsou reakce zákazníků. Také proto se snažíme se vysledovat, jaké informace vás zajímají nejvíce.
Z nejčtenějších článků (viz žebříčky) vždy moudřejší nejsem. Z komentářů pod články také ne, protože se v nich omezujete na „gratulki“ u pracovních přestupů či úspěchů.
I když to z nejčetnějších textů letošního roku není na první pohled zřejmé, nejvyšší návštěvnost mají personálie, produktové zprávy a obecně aktuality.
S výjimkou reportáží, u kterých vás podezřívám, že je prohlížíte hojně hlavně kvůli fotkám, jde tedy o na zpracování nejméně náročné texty. Alespoň tedy v porovnání s kauzami, rozhovory a analýzami.
Nepřekvapivě nás nejvíc čtete v pátek a pondělí, když vám pošleme newsletter.
Něco málo si z toho odneseme, přesto by mi nic neudělalo větší radost, než kdybyste čas od času ztratili 15 sekund svého času a napsali do komentáře pod článkem nebo e-mailu:
Proč nepíšete o… Díky, ale chybí vám tam… Tohle je blbost, myslím, že je to takto… - Věřte, že jsme ještě ani jednu takovou reakci nezahodili. Ať už byla k obsahu nebo formě sdělení.
Neděláte to pro nás. Na českém a slovenském trhu jsou pro prodejní kanály a distribuci ICT pouhé dva časopisy a bez zpětné vazby nemůžou servis pro vás zlepšovat.
O zpětné vazbě
Přestaňte brát zpětnou vazbu jako stěžování, které se proti vám může obrátit.
Už jsem si zvykl, že spousta lidí v IT byznysu nechce nahlas říkat pravdu, protože se bojí, aby se jim to někde „nevrátilo“.
Jak jinak ale chcete kultivovat stav IT byznysu? U piva v hospodě, respektive v nočních hodinách na partnerských setkáních?
Jestli se obáváte pod své opodstatněné námitky k dění na českém a slovenském trhu veřejně podepsat, jednu věc vám můžu slíbit:
Cokoliv mi od vás přistane v e-mailu jan_mazal@idg.cz nebo jakékoliv komunikaci s ChannelWorldem, můžete považovat za důvěrné, dokud se nedohodneme jinak.
Řada z vás si už vyzkoušela, že mé slovo platí. Mimo jiné mezi nimi i ti, kteří se již loni rozhodli zapojit do studie, která nám pomáhá ohodnotit a popsat situaci v distribuci a prodejních kanálech, a získat tak její výsledky.
Z letošních kontaktování respondentů zatím vyplývají dva typy reakcí: Jasně, zapojil jsem se i loni a letos chci zase vs. Nemám čas/kategoricky odmítám.
Vysvětlovat těm, co nemají čas, jaký to má pro ně přínos, je asi zbytečné, protože nebudou mít čas si ani přečíst tento text. Trochu mi to připomíná tento obrázek.
IDG a ChannelWorld v roce 2018
V roce 2018 se můžete spolehnout, že vás budeme on-line zásobovat vybranými informacemi z prodejních kanálů a distribuce IT a že vydáme minimálně pět časopisů, které obsáhnou témata více do hloubky.
Přes všechny možnosti digitálu, video-rozhovorů a webcastů, si stále uvědomujeme, že delší texty vyžadují čtení nerušené od všemožných upozornění vyskakujících na obrazovce.
V příštím roce se budeme v článcích, videích či audiu snažit ukazovat a upozorňovat na příběhy, které se vydařily i úplně nevydařily, aby si z nich každý mohl vzít nějaké ponaučení.
Chystáme také řadu on-line i tradičních konferencí, o kterých se dozvíte zde i na eventworldu.
A budeme hledat další cesty, jak k vám doručit relevantní obsah. Roky jsme na Twitteru, Facebooku, a pořád je tu starý dobrý newsletter a hlavně RSS, u kterého sami rozhodujete o výběru zpráv k přečtení.
Šťastné a zvědavé
Za redakci ChannelWorldu přeji, ať prožijete vánoční svátky v klidu a veselí v okruhu vám nejbližších lidí, ať vám a vašim klientům technologie slouží v příštím roce k radosti, ne vzteku a ať nezapomínáte na důležitost inovací, ale stojíte přitom nohama na zemi.
Toho se snažím držet i já. Proto jsem si sice „na Vánoce“ objednal chytrý robotický vysavač ovládaný přes smartphone či skrze virtuálního asistenta (ta bezpečnost, já vím).
Ale abych nezapomínal na kořeny technologií, pořídil jsem si také pár československých mechanických hodinek vyrobených v 50. a 60. letech.
Buďte v novém roce zdravě zvědaví, zkoušejte nové technologie, které vám a vašim zákazníkům ušetří čas i peníze a pomůžou zajistit byznys do dalších let.
Zdroj: ChannelWorld