Podle výsledků IDC rostly prodeje smartphonů Oppo ve druhém čtvrtletí meziročně o 137 %. Značka tak skončila na celkově čtvrtém místě za Samsungem, Applem a Huawei (v tomto pořadí).
Oppo za kvartál dodalo 22,6 milionu smartphonů, a získalo tak 6,6 % trhu. Proti tomu Samsung dodal 77 milionů kusů a Apple 40,4 milionu kusů.
Model je přitom podobný ostatním čínským výrobcům – high-endové funkcionality za low-costové ceny.
„Není pochyb, že si Apple hlídá Oppo a další asijské výrobce, ale ti fungují s podstatně nižší průměrnou prodejní cenou, než má iPhone,“ uvedl Ryan Reith, analytik IDC.
Oppo získalo globální pozornost pro svůj rychlý růst na trhu smartphonů, který se jinak zvětšuje jen pomalu. Připomeňme, že podobných úspěchů dosáhlo Xiaomi, které bylo před rokem na stejné příčce jako nyní Oppo. Ve 2. čtvrtletí roku 2015 prodalo 17,9 milionu kusů a drželo 5,3 % trhu.
Zdroj: IDG News Service