Hlavní navigace

Alza.cz začala prodávat do dalších zemí EU

9. 9. 2014
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: Alzashop.com
Největší český e-tailer, společnost Alza.cz, spustila e-shop v anglickém jazyce, ze kterého bude dodávat zboží do dalších zemí mimo ČR a SR.

Alza.cz se rozhodla oslovit zákazníky z 26 evropských zemí, pro které spustila e-shop na nové mezinárodní doméně www.alzashop.com.

V předchozích letech dosahovala Alza.cz dvouciferného růstu obratu. Na českém trhu s nadměrným podílem e-tailu v prodeji technického zboží (40 % podle Gfk) nejdříve podpořovala růst rozšiřováním portfolia, nyní pro udržení tempa expanduje za hranice.

Expanze do zahraničí je dalším logickým krokem v rozvoji společnosti. Využijeme našich nejsilnějších stránek jako je skvěle zpracovaný e-shop, obrovská nabídka okamžitě dostupného zboží a vyladěné logistické procesy,“ uved v oznámení Tomáš Havryluk, místopředseda představenstva Alza.cz.

V rámci první fáze expanze do zahraničí Alza.cz údajně neplánuje otevírat nová obchodní místa. Počítá však s budováním dalších logistických center pro optimalizaci nákladů na logistiku.

Alza.cz má na českém trhu dominantní postavení. Za rok 2013 rostl obrat Alza.cz o 20 % na 9,2 miliardy korun. Tehdy růst podpořila rozšířením nabídky o elektronické licence, e-knihy, nářadí, autopříslušenství, audio/video či zboží pro péči o zdraví. O rok dříve Alza rostla o 13,5 %. Letos se pustila i do akvičního růstu, když investovala do internetové trafiky.

Podle oznámení má e-tailer zalistováno více než 70 tisíc položek a 46 tisíc produktů skladem od více než 1 600 značek z oblastí výpočetní techniky, elektroniky, hraček, módních trendů ale také elektronického obsahu.

bitcoin_skoleni

Tomáš Havryluk dodává, že „denní návštěvnost webových stránek alza.cz přesahuje 300 tisíc uživatelů“.

Svým rozhodnutím se Alza především na západních trzích pouští do konkurenčního boje s dalšími velkými e-taily a Amazonem, jehož výhoda spočívá v možnosti objemných centrální nákupů a propracované logistice na evropské úrovni.

Zdroj: Alza.cz, ChannelWorld

Čtěte dále

ČMIS: IT sektor je na NIS2 připraven, řada firem nikoli
ČMIS: IT sektor je na NIS2 připraven, řada firem nikoli
Anketa ChannelWorldu o monitorech: Odpovídá Petr Zajíček (Dell)
Anketa ChannelWorldu o monitorech: Odpovídá Petr Zajíček (Dell)
Comguard se stává součástí portfolia MAM Private Equity Fund
Comguard se stává součástí portfolia MAM Private Equity Fund
ComSource: Objem DDoS útoků na české firmy dlouhodobě stagnuje
ComSource: Objem DDoS útoků na české firmy dlouhodobě stagnuje
Arrow Electronics jako první získal cloudový kompetenční certifikát od Broadcomu
Arrow Electronics jako první získal cloudový kompetenční certifikát od Broadcomu
IDC: Trh zařízení pro chytrou domácnost ožívá, ale velmi pomalu
IDC: Trh zařízení pro chytrou domácnost ožívá, ale velmi pomalu