Alza.cz se rozhodla oslovit zákazníky z 26 evropských zemí, pro které spustila e-shop na nové mezinárodní doméně www.alzashop.com.
V předchozích letech dosahovala Alza.cz dvouciferného růstu obratu. Na českém trhu s nadměrným podílem e-tailu v prodeji technického zboží (40 % podle Gfk) nejdříve podpořovala růst rozšiřováním portfolia, nyní pro udržení tempa expanduje za hranice.
„Expanze do zahraničí je dalším logickým krokem v rozvoji společnosti. Využijeme našich nejsilnějších stránek jako je skvěle zpracovaný e-shop, obrovská nabídka okamžitě dostupného zboží a vyladěné logistické procesy,“ uved v oznámení Tomáš Havryluk, místopředseda představenstva Alza.cz.
V rámci první fáze expanze do zahraničí Alza.cz údajně neplánuje otevírat nová obchodní místa. Počítá však s budováním dalších logistických center pro optimalizaci nákladů na logistiku.
Alza.cz má na českém trhu dominantní postavení. Za rok 2013 rostl obrat Alza.cz o 20 % na 9,2 miliardy korun. Tehdy růst podpořila rozšířením nabídky o elektronické licence, e-knihy, nářadí, autopříslušenství, audio/video či zboží pro péči o zdraví. O rok dříve Alza rostla o 13,5 %. Letos se pustila i do akvičního růstu, když investovala do internetové trafiky.
Podle oznámení má e-tailer zalistováno více než 70 tisíc položek a 46 tisíc produktů skladem od více než 1 600 značek z oblastí výpočetní techniky, elektroniky, hraček, módních trendů ale také elektronického obsahu.
Tomáš Havryluk dodává, že „denní návštěvnost webových stránek alza.cz přesahuje 300 tisíc uživatelů“.
Svým rozhodnutím se Alza především na západních trzích pouští do konkurenčního boje s dalšími velkými e-taily a Amazonem, jehož výhoda spočívá v možnosti objemných centrální nákupů a propracované logistice na evropské úrovni.
Zdroj: Alza.cz, ChannelWorld