Daniel Římal, Stark distribution: Xiaomi má potenciál prodávat v ČR desítky tisíc produktů měsíčně

S jednatelem společnosti Stark distribution Danielem Římalem a sales manažerem Lukášem Hrmou jsem hovořil o zkušenostech z obchodu s Čínou a nových dovozových značkách telefonů. Jaké produkty a služby nabízejí českým a slovenským prodejcům? Proč sázejí na Xiaomi a co pro ně znamená získání licence na uživatelské rozhraní MIUI?

Daniel Římal, Stark distribution: Xiaomi má potenciál prodávat v ČR desítky tisíc produktů měsíčně




S Čínou do Evropy

Jak jsou na lokálním trhu zajištěny záruční a pozáruční opravy?

LH: Máme v Praze vlastní servis se zkušeným personálem a zajištěním dodávek náhradních dílů. Veškeré reklamace tedy probíhají standardně přes nás. Běžné opravy vyřešíme do 30 dní, a pokud je problém na základní desce, měníme zboží kus za kus.

Jaká je poruchovost telefonů Xiaomi?

LH: Z naší dlouhodobé zkušenosti se poruchovost pohybuje kolem dvou procent, což je úroveň srovnatelná s předními A-brandy.

Se kterými partnery chcete nejprve rozvíjet spolupráci?

LH: Napřímo již obsluhujeme nejsilnější e-taily a retaily v ČR, kterým nabízíme časovou případně modelovou exkluzivitu na vybrané produkty a veškerou související podporu. Vybíráme také vhodného partnera pro subdistribuci na širší síť resellerů.

DŘ: Připravujeme expanzi na Slovenský trh a poté do dalších zemí. Během dvou let chceme pokrýt region střední Evropy a další vybrané země.

Některé asijské značky si potrpí na brandových obchodech. Máte podobné ambice?

LH: Určitě ne, naším cílem je dělat výhradně velkoobchod a poskytovat partnerům kvalitní servis.

Xiaomi tablet i televize

Jaké produktové novinky chystáte v nejbližší době?                                                                                         

Ukázka produktů a balení XiaomiDŘ: Momentálně mají vybrané e-taily čtrnáctidenní exkluzivitu na „počeštěný“ tablet Mi Pad. Dále pracujeme na lokalizaci 49“ 4K televizoru s OS Android a 8.1 surround audiosystémem, který plánujeme uvést nejpozději ve 4. čtvrtletí.

LH: Před pár dny byly oznámeny nové produkty. Xiaomi představilo Mi4, což je nástupce Mi3 a trochu nečekanou novinku – náramek MiBand, který nabídne interakci se smartphonem, fitness funkce nebo vibrační budík. Na českém trhu by mohly být dostupné do dvou měsíců.

Jaké příslušenství je k dispozici?

LH: V podstatě vše – sluchátka, přenosné reproduktory, powerbanky, náhradní kryty, pouzdra a nabídneme i náhradní baterie. Vyzdvihnul bych speciální příslušenství MiKey, což je hardwarové tlačítko, které se zasunuje do 3,5mm jacku a lze mu přiřadit až deset konkrétních funkcí ovládaných kombinacemi počtu a délky stisku.

Jaké další značky dovážíte?

DŘ: Z čínských značek jsou to kromě Xiaomi např. Zoppo, Meizu, ZTE a THL. Máme také vlastní značku příslušenství Zeox, kterou na česko-slovenský trh plánujeme uvést v následujících měsících.

Zdroj: ChannelWorld


Daniel Římal, jednatel společnosti Stark distribution - daniel@starkdistribution.cz

Lukáš Hrma, sales manažer společnosti Stark distribution - lukas@starkdistribution.cz









Úvodní foto: ChannelWorld

Komentáře