Aleš Šafář, TP-Link: Nebojujte cenou

S Alešem Šafářem ze společnosti TP-Link jsme probrali vše od partnerské podpory a obchodních rad až po nejnovější technologické trendy v oblasti bezdrátových sítí. Proč se dnes partner neobejde bez vzdělání a v jakých zdánlivých drobnostech se skrývá přidaná hodnota?

Aleš Šafář, TP-Link: Nebojujte cenou




Pojďme od byznysu k technologickým trendům. Pro vás jako výrobce WLAN řešení je zřejmě nejzásadnější uvedení standardu Wi-Fi 6. Jak jdou tyto produkty na odbyt?

Aktuálně máme v nabídce tři routery s Wi-Fi 6 a jeden PCIx adaptér. Zájem nás příjemně překvapil, možná si troufnu říct, že skoro až zaskočil, jelikož u našeho nejlevnějšího modelu s Wi-Fi 6, což je router Archer AX10, se první dodávka vyprodala během pár dnů. Příjemně překvapil, co se týká prodejů, i nejvyšší model Archer AX6000. V letošním roce představíme partnerům mnoho zařízení s Wi-Fi 6. Kromě routerů to budou mesh systémy, extendery a také podnikové Wi-Fi ze systému Omada.

Wi-Fi Alliance očekává, že adopce Wi-Fi 6, zejména ta podniková, bude o poznání rychlejší, než tomu bylo zvykem u předchozích standardů. Čím to je?

Ano, když to srovnám se startem prodeje AC routerů před několika lety, je nástup Wi-Fi 6 určitě rychlejší. Podle mě je to způsobeno cenou routerů pro Wi-Fi 6, kde začínáme na koncové ceně lehce přes dva tisíce korun, a také tím, že je i rychlejší nástup zařízení podporujících Wi-Fi 6, ať jde o iPhone 11, Samsung Galaxy S10 a S20 nebo notebooky s procesory Intel desáté generace.

V neposlední řadě jsou to pak také benefity, které standard Wi-Fi 6 přináší. Ať už jsou to rychlosti, nízká latence, velký počet možných připojených zařízení a mnoho dalšího za cenu ne o tolik vyšší, než je cena zařízení se standardem AC.

Je nějaký další trend, který by hýbal světem bezdrátových sítí jako Wi-Fi 6?

Určitě je to mesh. My v této oblasti nabízíme systémy pro celou domácnost TP-Link Deco, které jsou díky své spolehlivosti, pokrytí a jednoduchosti nastavení velice oblíbené mezi partnery a zákazníky. Zmínil bych také novinku OneMesh, díky níž umíme dostat mesh i do spojení mezi běžným routerem a extenderem. V praxi to znamená, že pokud má zákazník doma jeden z vybraných Wi-Fi routerů a extenderů od TP-Linku, pouhou aktualizací firmwaru získá meshové funkce bez nutnosti nahradit původní zařízení.

Jak se vyvíjí poptávka ze strany koncových zákazníků? Sledujete nějaký posun v preferencích, vyšší důraz na některé parametry apod.?

Vzhledem ke zvyšujícím se nárokům na internetové připojení, zejména stále větší oblibě streamovacích platforem 4K videa, Hbb TV s HD obsahem, on-line hraní nebo IPTV vzrůstá zájem domácností o routery, které tento provoz zvládnou. Také stále se zvyšující počet zařízení, které se v domácnostech připojují do sítě, hraje roli při výběru routeru. Díky těmto požadavkům se vyvíjí poptávka domácností směrem k zařízením s AC technologií, gigabitovým portům, případně přímo k meshovým systémům.

Co se týká firem, zde je také vidět pozitivní trend v přechodu na podnikové Wi-Fi, kde jsou preferované parametry hlavně centrální správa, vysoké zabezpečení, statistiky nebo kapacita připojených zařízení. Ve firmách, školách nebo restauracích již naštěstí přestává převažovat řešení Wi-Fi pomocí levných a zastaralých domácích routerů.

Co se nás týče, v rámci B2B budeme například rozšiřovat nabídku zejména v řadě podnikových Wi-Fi Omada, kde plánujeme nové Wi-Fi 6 access pointy a také switche, které budou určené přímo pro správu v rámci business Wi-Fi systému TP-Link Omada. V letošním roce nás také čeká spouštění nových 5G sítí a i pro tuto technologii máme připravené velice zajímavé produkty.

TP-Link se poslední dobou pouští do oblasti IoT. Jak široká je v současnosti vaše nabídka?

Na konci loňského roku jsme představili úplně novou řadu produktů pro chytrou domácnost pod značkou TP-Link Tapo. Nyní máme v prodeji dva modely HD smart kamer a Wi-Fi zásuvku. Postupně přijdeme na trh ještě s nabídkou Wi-Fi smart žárovek a plánujeme i outdoorovou kameru. Jedním z hlavních benefitů řady Tapo je kompletní správa a nastavení v češtině.

Co vás na dnešním trhu těší a co vás štve?

Těší mě, že se celý náš trh za posledních pár let posunul blíže k trhům v západní Evropě, kde se klade důraz spíše na kvalitu a parametry produktu oproti orientaci pouze na cenu, což bylo ještě před několika málo lety u nás to jediné, co rozhodovalo o koupi.

Co mě naopak štve, je, že díky snadné dostupnosti různých datových feedů distributorů, které jsou většinou poskytovány zdarma a bez jakýchkoliv podmínek, se objevují IT produkty i v internetové nabídce prodejců, kteří se primárně věnují třeba autodoplňkům, kosmetice nebo optice. A to často s minimální marží, jež nemůže pokrýt náklady s prodejem, případnou reklamací nebo dalším servisem.

Je něco, co byste na závěr rád vzkázal partnerům?

Snažíme se dělat všechno pro to, aby vás spolupráce s námi bavila a také dávala smysl. Nebojte se nás kontaktovat, ať potřebujete poradit s výběrem vhodného řešení, s konfigurací produktu, potřebujete projektovou podporu, marketingové materiály a mnoho dalšího.

TP-Link je sice globální firma, ale snažíme se působit zde v Česku a na Slovensku co nejvíce lokálně a co nejblíže k vám, našim partnerům. Vše u nás vyřídíte v češtině, od technické podpory až po marketingové materiály.

Zdroj: ChannelWorld


Vyšlo v ChannelWorld 1/2020










Úvodní foto: TP-Link

Komentáře