Zebra Technologies: Moderní technologie zlepšují zákaznickou zkušenost

Maloobchodníci by se podle Zebra Technologies měli zaměřit na poskytování přidané hodnoty a vylepšování zákaznické zkušenosti. Pomoct by jim měly analýzy velkých dat, koordinace online i offline prodejů či nástroje pro usnadnění komunikace mezi asistenty prodeje a obchody.

Zebra Technologies: Moderní technologie zlepšují zákaznickou zkušenost



Společnost Zebra Technologies představila čtyři způsoby, jak zvýšit spokojenost maloobchodních zákazníků. Klíč k úspěchu dle firmy spočívá v optimalizaci místa setkání zákazníka se značkou za pomoci moderních technologií.

Vyspělé technologie podle Zebra Technologies umožňují lepší propojení mezi zákazníkem a prodejcem i komunikaci a fungování v rámci podniku. Cílem maloobchodníků by tak mělo být posilovat vztahy se zákazníky a poskytovat unikátní přidanou hodnotu.

Společnost uvádí, že stěžejní roli ve vytváření mimořádné zákaznické zkušenosti hrají data – mají-li k nim prodejci přístup v reálném čase skrze mobilní zařízení, mohou uspokojit zákazníka přesně ve chvíli, kdy to potřebuje.

To ostatně potvrzují i výsledky loňského výzkumu společnosti Zebra Technologies, ve kterém 60 % dotazovaných uvedlo, že asistenti prodeje, kteří využívají mobilní zařízení, zlepšují jejich zákaznickou zkušenost.

Usnadnění zákaznického rozhodování i nákup

Takzvaní connected associates podle Zebra Technologies vylepšují zákaznickou zkušenost a posilují věrnost ke značce, a to hlavně tím, že umožňují srovnání nabídek a rychlejší a snadnější nakupování.

Firma poukazuje, že zákazníci se stále častěji vydávají do obchodu pouze v případě, že jsou si jisti dostupností zboží, i když si ho v daný den nemusí odnést domů. Z výzkumu také vyplynulo, že 35 % zákazníků zakoupí pouze zboží, pro jehož nákup se rozhodli ještě před návštěvou prodejny.

Integrace maloobchodních kanálů a možnost výběru

Důležitou roli v procesu zlepšování zákaznické zkušenosti podle Zebra Technologies hraje integrace tří maloobchodních kanálů, které tradičně fungovaly zcela odděleně – in-store provozní operace, online prodej a mobilní prodej.

Společnost upozorňuje, že jejich nedostatečná koordinace či spolupráce vede k oboustranné frustraci. Výzkum totiž odhalil, že hlavním důvodem, proč jeden ze tří zákazníků opustí obchod, aniž by nakoupil, je neschopnost konkrétní položku v prodejně najít.

Využití dat k maximální personalizaci

Díky velkým datům mohou obchodníci maximálně přizpůsobit své služby. Zebra Technologies však vyzdvihuje, že data je třeba nejen sbírat, ale také důsledně analyzovat.

Maloobchodníci by proto měli sledovat pohyb zboží, majetku, zákazníků a zařízení v místě prodeje, průběžně vyhodnocovat vyplývající nedostatky a na základě těchto zjištění provoz optimalizovat.

Optimalizovaný provoz a maximální efektivita obchodu

Přestože jsou technologie důležitými nástroji pro rozvoj prodeje, zákazníci vyžadují i osobní přístup. Zebra Technologies uvádí, že je možné tyto dva požadavky propojit, a to pomocí nástrojů pro usnadnění komunikace mezi asistenty prodeje a obchody.

Jako příklad společnost uvádí například přenosné počítače, skenery, tiskárny a další mobilní zařízení, jež mohou zlepšit efektivitu provozu napříč kanály i vylepšit zákaznickou zkušenost.

Zdroj: Zebra Technologies








Úvodní foto: © Art Allianz - Fotolia.com

Komentáře