Český zákazník jde stále po ceně, ideální je sleva ze slevy (PPM Factum)

20. 6. 2017
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: © Rawpixel.com - Fotolia.com XXL
Průzkumy agentury PPM Factum a portálu Kasa.cz ukazují, že čeští zákazníci jsou „přelétaví“ a před věrností konkrétnímu e-shopu dávají přednost ceně. Výraznou motivací k nákupu jsou slevové akce a ještě větší úspěch mají slevové kupóny, které snižují cenu již zlevněného zboží.

Přestože jsou tři čtvrtiny lidí spokojeny se službami e-shopů, většina zákazníků není žádnému z nich věrná a je ochotna věnovat čas vyhledávání nejvýhodnější nabídky na více místech. Takový je jeden ze závěrů průzkumu agentury PPM Factum pro portál Kasa.cz.

Cena, cena, cena...

Věrnost jednotlivým e-shopům dokonce meziročně klesla průměrně o 10 % a ukazuje se, že pro české spotřebitele stále hraje prim cena. Z průzkumu například dále vyplývá, že pro řadu zákazníků jsou zásadním impulsem k návštěvě e-shopu slevové akce.

Ještě zajímavější jsou pak tuzemské zákazníky různé slevové kupóny, které při použití na e-shopu sníží již zlevněnou cenu zboží o další procenta nebo konkrétní hodnotu. Taková nabídka přiměje české zákazníky i k nákupu kvalitnějšího a dražšího zboží.

Na nakupování v e-shopech většina respondentů nejvíce oceňuje široký sortiment zboží a výhodnější ceny. Češi nejčastěji nakupují na internetu večer, v průběhu dne potom nejvíce mezi 10. a 12. hodinou a potom mezi 18. a 21. hodinou.

Mobilní nákupy vyrostly o 40 %

Nejčastěji lidé stále nakupují z počítačů, ale podíl nákupů přes mobilní zařízení roste. Ve srovnání s loňským rokem eviduje Kasa.cz přibližně 40% nárůst tržeb z telefonů a tabletů. V rámci jedné návštěvy si zákazník prohlédne v průměru čtyři webové stránky.

Přes 65 % zákazníků také oceňuje možnost bezplatného osobního převzetí objednaného zboží. Tento způsob doručování objednaného zboží je čím dál tím častější a zákazníkům nabízí možnost prohlédnout si zboží před převzetím, zaplacení na místě, případně pohodlnou reklamaci přímo na výdejním místě.

Nejen počítač, ale i krmivo či stan

Kasa.cz dále uvádí, že čeští zákazníci už zdaleka nenakupují pouze elektroniku, ale ve stále rostoucí míře si v e-shopech pořizují i sortiment pro zahradu, dílnu, chovatele, volnočasové aktivity, kempingové vybavení nebo zboží pro děti.

bitcoin školení listopad 24

Co Češi internetovým obchodům naopak vytýkají, je kvalita služeb, komunikace se zákazníkem a způsob doručení. Mezi často zmiňovanými negativy se objevovala absence možnosti prohlédnout si zboží před koupí a třetina respondentů má stále strach z nákupu přes internet – obávají se zejména on-line plateb a potíží s případnou reklamací.

Zdroj: Kasa.cz

Čtěte dále

Obchodní rozchod, Ingram Micro ukončuje spolupráci s Broadcomem
Obchodní rozchod, Ingram Micro ukončuje spolupráci s Broadcomem
ComSource: Čtvrtinu dat posílaných z mobilu na internet tvoří obsah na sociální sítě
ComSource: Čtvrtinu dat posílaných z mobilu na internet tvoří obsah na sociální sítě
Asus ExpertBook B9: vybavená kancelář pod kilogram
Asus ExpertBook B9: vybavená kancelář pod kilogram
Fotoreportáž: Serverová konference Compos Distribution připomněla 20 let společnosti
Fotoreportáž: Serverová konference Compos Distribution připomněla 20 let společnosti
Upgrade domácí sítě pomocí Wi-Fi 6 routeru již od necelých 1 000,– Kč
Upgrade domácí sítě pomocí Wi-Fi 6 routeru již od necelých 1 000,– Kč
Canalys: Trh chytrých náramků a hodinek vyrostl o 3 %, o trůn se dělí Apple s Xiaomi
Canalys: Trh chytrých náramků a hodinek vyrostl o 3 %, o trůn se dělí Apple s Xiaomi