Hlavní navigace

Lenovo: Prodeje ThinkPadů zrychlují, byznys musí být co nejpohodlnější

11. 10. 2017
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: Channelworld
Zástupci managementu společnosti Lenovo se na Canalys Channels Forum vyjádřili k vývoji prodejů legendárních ThinkPadů i k letos spuštěnému sjednocenému partnerskému programu.

Za posledních 25 let se prodalo přes 130 milionů ThinkPadů, z toho 10,5 milionů pod společnosti Lenovo. Výrobce plánuje dodat dalších 100 milionů během příštích pěti let. Na Canalys Channels Forum 2017 to uvedl corporate president a COO Gianfranco Lanci.

Prodeje ThinkPadů tedy spíše zrychlují než zpomalují, a potvrzuje to větu CEO Canalysu Steva Braziera, že hardware není mrtvý.

Pascal Bourguet, viceprezident Lenova v regionu EMEA, pro ChannelWorld uvedl, že společnosti pomáhají zvyšovat objem prodeje i nová zařízeními s agresivnější cenou – příkladem může být ThinkPad Yoga s cenou 999 eur. Při výročí 25 let ThinkPadů výrobce uvedl také novou řadu s procesory AMD. V desktopech je poslední inovací ThinkCenter s certifikací pro Oculus Rift v profesionálním prostředí.

Gianfranco Lanci potvrdil, že za rok můžeme čekat laptopy s výdrží až tři dny. Jedním z problémů PC dnes je, že na rozdíl od mobilu nejsou stále připojené. S technologickými vylepšeními v LTE a 5G to ale může brzy nastat.

Gianfranco Lanci, Lenovo

Co nejjednodušší pro kanál

Zdůraznil, že Lenovo dělá 95 % byznysu přes nepřímý prodejní kanál (v EMEA je to 94%), přičemž zbylou malou část obsluhují telekomunikační operátoři se smartphony, takže partnerský prodej je téměř 100 %. Při tržbách 45 miliard dolarů to znamená, že reselleři generují obrat 42 miliard dolarů. A tento poměr by se neměl podle Gianfranca Lanciho měnit.

Lenovo spustilo v létě nový sjednocený partnerský program. Ačkoliv má stejně nazvané jednotlivé úrovně pro divizi PC a DCG (authorized, silver, gold, platinum), obratové hranice pro jednotlivé úrovně jsou nastavené zvlášť a liší se také s ohledem na konkrétní trhy a partnery.  

Velkou novinkou je partnerský web „Partner Engage“. „Obecně řečeno, zde najdete všechny marketingové nástroje, školicí materiály, produktové informace, to, jak si reselleři vedou v rabatovém programu, a přístup do Bid portalu. Nový je živý chat a další funkce přijdou,“ shrnul Pascal Bourguet.

Pro ChannelWorld přiblížil, že dnes jde zhruba 30 % byznysu skrze bid portal a meziročně tyto příjmy rostou dvouciferně. V EMEA se měsíčně schválí 20 tisíc cenových poptávek/nabídek.

„Jednoduchá nacenění, kterých je 80 % možná 90 %, jsou velmi rychlá. U zbylých 10 % jde o velmi náročné případy a nacenění tam trvá dlouho,“ dodal Bourguet bez upřesnění, jaká je průměrná doba nacenění.

Channelworld_ozveny

Takto naceněný produkt pak reseller dostává tradičně skrze autorizovanou distribuci. „Budeme se snažit, aby 60-70 % byznysu šlo přes portál. Protože je to o pohodlí, a to je dnes to, co podporuje byznys,“ dodal Pascal Bourguet.

Zdroj: ChannelWorld

Byl pro vás článek přínosný?

Čtěte dále

Své finance můžete řídit kompletně z mobilního telefonu. Jak na to?
Své finance můžete řídit kompletně z mobilního telefonu. Jak na to?
ABSL: Čtyři z pěti center IT a podnikových služeb chtějí více šlápnout do automatizace
ABSL: Čtyři z pěti center IT a podnikových služeb chtějí více šlápnout do automatizace
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
Synology po roce ocenilo nejlepší české partnery, Aricoma získala double
Synology po roce ocenilo nejlepší české partnery, Aricoma získala double
IDC: Globální dodávky pracovních stanic klesly, zlepšení je ale na obzoru
IDC: Globální dodávky pracovních stanic klesly, zlepšení je ale na obzoru