Brněnský hotel Voroněž se opět stal výstavním a prezentačním místem, kde ABC Data spolu s výrobci ukázala 21. 5. 2018 svým obchodním partnerům-zákazníkům novinky v produktech a podpoře pro letošní rok. Ve třech sálech se po celý den střídaly přednášky patnácti značek a v předsálí a samostatné místnosti výrobci předváděli své novinky naživo.
Po první sérii přednášek společností D-Link, Seagate, Blaupunkt a Kiano účastníky přivítal, generální ředitel ABC Data v ČR a SR Ondřej Radovnický. Shrnul, že restrukturalizace v roce 2017 proběhla úspěšně a uplynulý rok byl z personálního hlediska stabilní.
Představil účastníkům většinu týmu, který se stará o český a slovenský trh a dodal, že pro pobočky v Praze a Bratislavě nadále funguje primární sklad v Sosnovci a druhý ve Varšavě.
Ondřej Radovnický také prozradil, že v druhé polovině roku má proběhnout upgrade B2B e-shopu (A-shop) s novým uživatelským rozhraním.
Zmínil také, že logistické společnosti se aktuálně obecně potýkají s nedostatkem řidičů, takže není moc řešením se nyní pokoušet kvůli zlepšení služby měnit poskytovatele. V oblasti logistiky ABC Data spolupracuje se společností Geis.
Obchodní ředitel Milan Krajči poté dodal, že rok 2018 bude pro ABC Data o dalším rozvoji. Společnost v ČR a SR rostla za první čtyři měsíce roku 2018 o 4 % a hrubá marže se zvýšila dvouciferně.
Distributorovi se daří v komponentech a networkingu. Velkou roli hraje podle Milana Krajčiho gaming. ABC Data drží kontrakty na Activision, Blizzard a EA a tým z Prahy obsluhuje i další trhy včetně Maďarska, Rumunska nebo Baltských zemí.
V televizorech se daří v prodeji značek Samsung a LG, ale Milan Krajči pochvaloval také dodávky malé bílé elektroniky hlavně do e-tailu a retailu. Velké naděje ABC Data vkládá do značky Xiaomi. Novinkou jsou také smartphony Blaupunkt a nově ABC Data nabízí také notebooky Toshiba.
Před několika týdny se ABC Data navíc stala CSP (cloud solution provider) společnosti Microsoft.
I proto jsme se zastavili zejména na přednáškách a stáncích novinek v portfoliu. Nově je ABC Data oficiálním distributorem na českém i slovenském trhu pro mobilní telefony Blaupunkt. Servis zde zajišťuje Fix IT. Telefony vyrábí pod licencí maďarský HTM Mobile, který historicky vyprodukoval přes padesát modelů telefonů mimo jiné i pro Telenor.
Další novinkou pro český a slovenský trh u ABC Data je Kiano, které bylo doposud dostupné v Polsku, Maďarsku a Rumunsku. Značka, která začínala v ICT s tablety, byla v roce 2013 trojka na polském trhu s podílem 23 %. V roce 2016 uvedla smartphone Kiano Elegance 5.0, 2 v 1 zařízení Kiano Intelect X1 a cloudbook Kiano Slimnote 14.1, které patří podle GfK na polském trhu mezi tři „top sellery“.
V konvertibilních zařízeních Kiano uvedlo model Elegace 13.3 360°, který je nyní dostupný i ve verzi Minecraft. V noteboocích aktuálně prodává Kiano Slimnote 15,6 a v zařízeních 2 v 1 nabízí Kiano Intelect X3.
Před pár týdny značka uvedla také chytré televizory, které se vyrábějí v Polsku. Mají pět modelů od 19‘‘ až 50‘‘ s Full HD rozlišením.
Výrobcem je společnost Barel Poland, která zastupuje tři značky: Kiano pro notebooky, smartphony i tablety, Cavion pro tablety a mobilní telefony a Motus pro elektro koloběžky a skútry.
Łukasz Łyżwa, business unit director Xiaomi ve skupině ABC Data, představil historii této čínské značky, která se za osm let stala fenoménem nejen na trhu smartphonů, kde patří mezi top 5 hráčů, ale i v oblasti IoT.
Zmínil obrovskou sílu Xiaomi, které začalo původně prodávat pouze přes svůj on-line kanál a od roku 2016 postupně buduje další distribuční modely, které se liší v závislosti na lokalitě. V témže roce skupina ABC Data oznámila, že se stala prvním oficiálním distributorem Xiaomi v EU.
Značka Xiaomi má velkou podporu od komunity „Mi Fans“, kteří jako ambasadoři samovolně zajišťují její marketingovou propagaci bez potřeby nadměrných výdajů do reklamy (Xiaomi investuje zejména do online reklamy), dodal.
Dnes ekosystém Xiaomi pokrývá produkty z oblasti smart home, robotů, příslušenství, lifestylu, hraček, wearables, audio, ale i elektro skútrů a kol. Všechny „chytré“ produkty lze spravovat přes dvě mobilní aplikace (Mi Fit a Mi Home).
Co očekává ABC Data v gamingu? Od společností Acitivision a Blizzard se letos můžete těšit na sedmý datadisk Battle for Azeroth pro World of Warcraft. U Activision letos vyjde Crash Bandicoot pro Xbox, Nintendo Switch a PC a 21. 9. vyjde Spyro na PS4 a Xbox a nový Call of Duty Black Ops 4. U Electronic Arts můžeme očekávat i další ročníky herních titulů jako FIFA nebo NHL a předpokládá se také uvedení nového Battlefieldu.
Iva Bednářová ze společnosti Seagate kromě produktů promluvila o novinkách v partnerském programu a portálu, kde nyní naleznete všechny materiály pro podporu prodeje na jednom místě. Nově získáváte body za nákupy u autorizovaných distributorů automaticky po registraci. Extra body můžete získat také za produktová školení.
Podle dosažené úrovně pak máte nárok na zvýhodněné nabídky. Navíc na portálu jednoduše zjistíte aktuální stav bodů včetně jejich rozdělení za jednotlivé produkty a můžete je kdykoliv vyčerpat.
Jan Kufner z TP-Linku prozradil, že společnost loni prodala 150 milionů produktů a na českém trhu je co do počtu kusů číslo jedna s 42% podílem. Zmínil partnerský program, ve kterém registrací sbíráte za nákup produktů body, které můžete vyměnit za různé odměny.
Na portálu naleznete také online školení a certifikace a vyšší úroveň technické podpory, která je nově dostupná i přes on-line chat. Novinkou je český Youtube kanál www.youtube.com/tplinkcz včetně rad na nastavení.
Pro větší domácnosti připomenul TP-Link Mesh systém, který třemi AP Deco M5 (chystají se M7 s powerline adaptérem a M9 se Zigbee) dokáže pokrýt celý rodinný dům, přičemž síť nastavíte jednoduše přes mobilní aplikaci včetně nastavení snadného QoS, možnosti zavedení rodičovské ochrany a antiviru HomeCare od Trend Micro. Tento software najdete i v některých dalších modelech routerů Archer.
Kromě firemních switchů dále mluvil o firemní Wi-Fi řadě Auranet se softwarovým nebo hardwarovým kontrolerem. Zde je novinkou EAP225 V3 s rychlejším bodem AC1350 wave 2. Během měsíce by mělo přijít venkovní AP EAP225-outdoor. V tomto kvartálu navíc platí promoakce – ke čtyřem AP získáte jeden PoE switch zdarma.
Novinky v podobě 4K projektorů Optoma představil Josef Kočica. Výrobce připravil novou optiku navrženou speciálně pro 4K UHD rozlišení, která nabídne podstatně více detailů (párů linek na mm). Vysokou věrnost barev Optoma garantuje 100% splněním standardů Rec. 790 Asociace spotřebitelských technologií.
Ve 4K modelech s novými objektivy, funkcí vertikálního lens shiftu a HDR 10 výrobce uvádí UHD300X (jas 2 200 ANSI a kontrast 250 000:1) s koncovou cenou již 32 990 Kč a UHD40 (jas 2 400 ANSI a kontrast 500 000:1) za 38 990 Kč. Pro zájemce o 3D projekci pak přicházejí UHD350x a UHD51 s podobnými jasy a kontrasty za 41 900 Kč, respektive 44 990 Kč.
Jiří Dědek z Modecomu předvedl ve své prezentaci gamingových periferií mimo jiné úplnou produktovou novinku – reproduktory pro hráče – Volcano Drifter 70 – jde o 2.1 reproduktory s 40W subwooferem a 2x 15W satelity. Připojení je možné i přes Bluetooth 4.0. V audiu má Modecom také sluchátka, konkrétně např. Volcano Ghost, který po připojení přes USB umí virtuální 7.0 a navíc má vibrační efekt pro větší zážitek.
Z ostatních výrobců na akci prezentovaly také společnosti D-Link, Microsoft, nebo QNAP.
Po skončení odpoledního bloku přednášek došlo na losování hlavní tomboly o ceny věnované partnery setkání.
Účastníci se ubytovali a přesunuli do klubu Fléda, kde už na ně pomalu čekal večerní raut a hlavně galavečer Show IT na téma „Na vlnách smíchu“. Ty do resellerů pouštěli Josef Náhlovský, Karel Hynek a Miloš Knor, jak je znáte z pořadu Na stojáka.
Poté již následovala degustace výběrových rumů a volná zábava.
Zdroj: ChannelWorld