Epson se pochlubil 15% růstem v klíčovém segmentu, letos chce růst desetkrát rychleji

Výrobce tiskových zařízení s velkou zálibou v inkoustu představil novinky ve svém portfoliu a také nesmírně ambiciózní plány pro letošní rok, ve kterém chce dosáhnout 150% růstu v klíčovém segmentu podnikových inkoustových modelů.

Epson se pochlubil 15% růstem v klíčovém segmentu, letos chce růst desetkrát rychleji



Společnost Epson uspořádala v pražských Benicích setkání pro partnery a novináře, na kterém prezentovala své výsledky za uplynulý rok, novinky v tiskovém portfoliu a plány pro nejbližší budoucnost. Setkáním provázel Marcel Divín (na snímku), branch office manager Epsonu pro ČR a SR.

Laser je za zenitem, inkoust má potenciál

Divín na úvod shrnul, že z hlediska obratu je Epson pětkou na českém a šestkou na slovenském trhu tiskových technologií, ovšem ve svém „domácím“ inkoustovém segmentu je na obou trzích druhý a v klíčové oblasti podnikových inkoustových modelů je bezkonkurenční jedničkou.

Epson podle Divína nemá zájem soupeřit s konkurencí, kdo prodá větší počet strojů, ale soustřeďuje se na přidanou hodnotu svých specializovaných inkoustových zařízení, ve kterých oproti laserovým řešením stále vidí velké možnosti technického pokroku.

Laserová řešení jsou dnes podle Divína v zásadě za zenitem, konkrétně je podle něj vyzkoumáno a využito 85 % toho, co mohou obecně nabídnou. U inkoustových technologií je podle Divína naopak zatím využito pouze 30 % potenciálu a existuje zde proto široký prostor pro růst.

Epson chce desetinásobné tempo růstu

Divín uznal, že laser v komerční sféře dříve porážel inkoust, částečně díky svým výhodám, částečně také chybou výrobců, kteří se v inkoustovém segmentu zaměřili spíše na domácí uživatele. Tato situace se však poslední dobou zásadně mění.

Epson se na lokálních trzích například začal se svými inkoustovými modely prosazovat v oblasti SMB, ale postupně pronikl do všech oblastí trhu. Divín se pochlubil, že v roce 2017 se Epsonu podařilo dostat i do velkých nemocnic, což byla poslední vertikála, jež mu chyběla ve sbírce.

Možná i proto Epsonu v současnosti nechybí sebevědomí a ambice. V klíčovém segmentu podnikových inkoustových zařízení výrobce v roce 2017 vyrostl o 15 %, ale v letošním roce si dal za cíl vyrůst o 150 % (!), tedy desetkrát rychleji.

Menší kapky, čisté trysky a ostré hrany

V druhé části pak Marcel Divín blíže popsal inovace v oblasti inkoustových zařízení na příkladu nově představené řady WorkForce Pro WF-C5000, od automatické kontroly průchodnosti trysek, nového složení inkoustu bez jedovatých látek až po zmenšení kapek pro dosažení ostřejších hran.

Nové modely se kromě toho vyznačují pro Epson typickou energetickou úsporností a systémem vysokokapacitních inkoustových vaků, které se v tomto případě schovaly přímo do těla zařízení. I tyto novinky se nyní stanou nástrojem pro dosažení ambiciózních cílů výrobce v současném roce.

Zdroj: ChannelWorld








Úvodní foto: Epson

Komentáře