Distree EMEA 2014 přineslo prodejcům nové hity ve spotřební elektronice

Přes 6 000 obchodních schůzek mezi výrobci, distributory a retailery se uskutečnilo v Monaku na Distree EMEA 2014. Přinášíme vám hlavní střípky, které na konferenci zazněly.

Distree EMEA 2014 přineslo prodejcům nové hity ve spotřební elektronice




Stručně z Live@Distree

Mark Billington, HGSTMark Billington ze společnosti HGST představil podnikový disk Ultrastar HE6 – první 6 TB disk naplnění heliem, který disponuje o 50 % větší kapacitou než předchozí verze a o 23 % nižší spotřebou.

Pro retail pak nabídnul NAS Deskstar pro 7200 rpm disky s celkovou kapacitou 3,4 TB (obsahuje senzor rotačních vibrací), kde HGST uvádí milion hodin střední doby mezi poruchami. V externích přenosných discích upozornil na Turo Pro, jehož součástí je automatická záloha do cloudu, kde je k dispozici 3GB místa.

Pro Mac vytvořilo HGST značku G-Technology, která reprezentuje řešení (od externích USB disků, přes Thunderbolt řešení, domácí a firemní NAS) ve speciálních designových hliníkových skříňkách. Na disky se vztahuje tříletá záruka. Partneři, kteří projeví zájem, se mohou zapojit do motivačního programu Premier Partner Program. Více ve videu zde.

Neil Berville, Lenovo

Pozici a strategii společnosti Lenovo partnerům vyložil Neil Berville (přednáška zde). Zopakoval výsledky a zdůraznil růstové ambice.

Na celosvětovém trhu PC je již Lenovo jedničkou. Na kombinovaném trhu PC a tabletů pak dvoijkou a na trhu chytrých připojených zařízení pak trojkou.

Za zmínku určitě stojí růst prodejů hlavních výrobců skrze prodejní kanály za rok 2013. Lenovo zde jasně exceluje.

Prodeje A brandů skrze kanál

Zdroj: Lenovo/Context

Michael Thiel, CEO společnosti Manhattan/Intellinet, mluvil o hlavních důvodech pro spolupráci. Podle svých slov garantuje partnerům vysoké marže, nadprůměrné záruky, zjednodušuje zásobování řadou evropských logistických center, usnadňuje spolupráci minimalizací procesů a optimalizací marketingových výdajů a větší vizibilitou v retailu. Manhattan dále umožňuje zakázkovou výrobu – jazyk/branding.

Portfolio společnosti je rozdělené do tří segmentů:

  • Objemový – velké množství, ale nižší marže
  • Full line – střední objem a střední marže
  • Inovační – malý objem vysoká marže

Energy Sistem svou keynote pojalo jako prezentaci komunikace značky, která je zaměřená především na emoce mladých lidí. Pro více informací však přinášíme přímo krátký rozhovor Davidem Tierraseca Alfarem:

Mini rozhovor – David Tierraseca Alfaro, Energy Sistem

  • S jakými produkty jdete letos na trh?
V březnu uvedeme své první modely smartphonů, které se budou pohybovat od nižší do střední třídy v cenách od 99 do 279 eur. Stále rosteme v tabletech a budeme na trh uvádět také akční kamery, kde je nízká konkurence.
  • Trh akčních kamer prudce roste, ale hlavní hráči nabízejí poměrně drahé modely. Jakou politiku volíte?
Nabízíme tři modely – nejlevnější vodě odolný za méně než 100 euro cílí na rodiny, další za 149 a 200 eur, který je krom dalšího příslušenství vybaven Wi-Fi a dálkovým ovládáním.
  • Jakou podporu nabízíte resellerům a retailu?
Pracujeme na budování značky, takže připravujeme různý merchandising, cokoliv co pomůže přinést zkušenosti s použitím kamery přímo na prodejnu. Partnerům poskytujeme také prodejní školení, která dělá speciální tým, a zároveň trénujeme distributory, aby mohli školit sami. K dispozici jsou také tréninky přes Skype nebo web. 
  • Jak řešíte technickou podporu?
V ČR máme partnera, který poskytuje lokální servis. Poskytujeme navíc tříletou záruku, protože si stojíme za spolehlivostí svých produktů.

Innergie, sub-značku Delta Electronics (velkého výrobce zdrojů a UPS), která se zaměřuje na napájení elektroniky, představil Samy Moustafa. Společnost působí ve 41 zemích, spolupracuje s 210 retaily, které dodávají přes 10 167 obchodů. Celosvětově výrobce obsluhuje 6,5 mil. zákazníků.

Samy Moustafa, InnergieMoustafa zdůraznil rostoucí důležitost smartphonů a mobilních zařízení, které máme neustále u sebe. S tím souvisí problém napájení, který Innergie svými produkty řeší. Jako hlavní odlišení od konkurence uvedl, že Innergie je přímým výrobcem, „nenalepuje pouze značku“ na výrobky jiných společností.

Retailery dále upozornil na důležitost vytvoření dedikovaného prostoru pro značku, kde bude asistent, který vysvětlí zákazníkovi potřebu pořízení těchto produktů.

Innergie poskytuje retailům vlastní tým, který ukazuje manažerovi prodejny i personálu, jak mluvit se zákazníkem a jak mu prodat napájecí řešení (např. 4,5 m dlouhý napájecí kabel s třemi USB výstupy).

Zdroj: ChannelWorld, Distree Events





Galerie





Úvodní foto: ChannelWorld

Komentáře