NaHLAS z TRHU: B2B e-shopy distributorů a doprava zdarma

Jaké služby nebo podpora mají u distributorů podle vás největší prostor pro zlepšení? Která služba nebo podpora vám u distributorů nejvíce chybí? Je pro vás při nákupu důležité, když distributor od určité výše objednávky poskytuje dopravu zdarma? Co na to distribuce?

NaHLAS z TRHU: B2B e-shopy distributorů a doprava zdarma




1. Které ze služeb či podpory (B2B e-shop, nákupní proces a celková komunikace s produktovými manažery, reklamační proces ) jste v posledním roce zlepšili nebo letos plánujete zlepšit a v čem?

2. Je podle vás poskytování kvalitních produktových popisů a informací úkolem distributora? Co děláte pro jejich zkvalitňování?  

Vladimír Prinke, obchodní ředitel, eD system Czech

Vladimír Prinke, eD system Czech1. Od července jsme zprovoznili nový B2B portál pro partnery pod názvem eD Shop, kromě jiných významných vylepšení bylo záměrem usnadnit nakupování našim partnerům, kteří nově mohou zároveň přímo v portálu komunikovat s produktovým manažerem a sdílením úkonů společně zpracovávat obsah nákupního košíku nebo jen samotné nabídky koncovým zákazníkům. Reklamační proces jsme vylepšili o dokonalejší návody postupu, protože průměrná doba naší reklamace je cca tři dny, ale většinu řešíme do 24 hodin.

2. Kvalitní produktové popisy usnadňují orientaci našim partnerům  a zejména ulehčují jejich nákupní rozhodování. Proto vnímáme tento cíl za zásadní u distributora a kvalita produktových popisků se stala jedním z předních cílů nového B2B portálu. Nově jsme pro udržení kvality nastavili interní proces průběžného testování kvality produktových popisků.

Petr Vaněk, obchodní ředitel, AT Computers

Petr Vaněk, obchodní ředitel, AT Computers1. Snažíme se zlepšovat všechny zmíněné služby kontinuálně. Každým dnem vnímáme podněty a potřeby trhu. Doufám, že brzy naši zákazníci uvidí nejen změny v jednotlivých funkcionalitách našeho www, vyhledávání, které, věřím, bude revoluční, ale hlavně i obsahu. Reklamace, logistiku, marketing a další důležité činnosti ladíme každým dnem a podle reakcí zákazníků myslím, že již jsou na velmi dobré úrovni, nicméně stále zlepšujeme a zlepšovat budeme.

2. Obsah produktových dat je velmi důležitý. Stále vidíme prostor pro zlepšování a investujeme poměrně hodně do této oblasti. Zřídili jsme i pozici „obsahového manažera“, tak abychom stále viditelně zlepšovali tuto oblast. Věřím, že se brzy vaši čtenáři přesvědčí na vlastní oči.

Stanislav Skalička, obchodní ředitel, SWS

Stanislav Skalička, SWS1. Zlepšování a zkvalitňování našich webových stránek je neustálý a pravidelný proces stejně jako zajištění veškerých důležitých a aktuálních informací vizuálně přehlednou a příjemnou formou našim partnerům. Naší silnou stránkou je zkušený a velmi početný tým produkt manažerů, který je spojovacím prvkem v celkové komunikaci mezi produktem a zákazníkem včetně všech prvků, které je spojují, jako marketing, logistika a reklamace.

2. Jako distributor se snažíme našim zákazníkům poskytnout všechny zásadní informace o nabízených produktech a bereme to jako základ pro jednoduchou a kvalitní orientaci v rámci ceníku. V současné době je pro nás téma produktových informací velmi aktuální, a proto zavádíme nová opatření pro další zkvalitnění veškerých údajů o produktech.

Ondřej Radovnický, obchodní ředitel, ABC Data

Ondřej Radovnický, ABC Data1. Práce na zlepšování podpory a služeb ve všech zmíněných oblastech je u nás kontinuální proces. V loňském roce jsme připravili model zásadní změny, který se týká celkové restrukturalizace fungování mezi odděleními obchodu a nákupu. Byl implementován v lednu 2014 a s odstupem času se ukázalo, že to byl krok správným směrem. Model může být sebelepší, nicméně v pozadí jakékoliv změny vždy stojí člověk a vše závisí na jeho aktivitě. Proto jsme letos investovali i do nového personálního obsazení.

2. Rozhodně ano. Bez kvalitního popisu produktu nenalezne náš partner to, co hledá, a v tom případě se může obrátit na konkurenci. Ke zkvalitnění přispěly sjednocení a správnost terminologie na straně produktových manažerů a zároveň jsme programově zlepšili vyhledávací mechanismus.

Peter Kucer, generální ředitel, eD system Slovakia

Peter Kucer, eD system Slovakia1. eD SK príde s úplne novým B2B portálom pred sezónou. Tento portál bude mat viacero vylepšení na základe vstupov od našich zákazníkov. Systém reklamácii je už dlhodobo veľmi dobre nastavený, takže počas roka sa pracuje len na drobných úpravách. Celková komunikácia spoločnosti je postavená na jej zamestnancoch, preto sa hlavne snažíme zvyšovať kvalitu našich zamestnancov a ich komunikáciu.

2. Je veľmi  dôležité mať kvalitný popis a informácie o produkte. Dôležitú úlohu pri tom zastáva distribútor ale i samotný vendor. Na vytváranie popisov nevyužívame automat, čím sa snažíme predchádzať nekvalitnému popisu s opakovanou informáciou, často zavadzajúcou. Databáza produktov je veľmi široká a neustále sa rozširuje, preto je stále čo vylepšovať a je to nikdy nekončiaci proces.

Jaroslav Zíka, obchodní ředitel, Agem.cz

1. Pro zlepšení nákupního procesu i celkové přehlednosti nabídky jsme spustili nový e-shop, který disponuje mnoha vylepšenými funkcemi, modernějším designem a rychlejší odezvou. Zjednodušena a zpřehledněna byla i navigace. Novými aplikacemi jsme také zefektivnili systém případných reklamací.

Na jaře letošního roku jsme se nechali inspirovat ohlasy našich zákazníků a vytvořili jsme pro ně nový informační portál, kde se mohou dozvědět zajímavé informace o produktech a novinkách. Součástí portálu jsou také recenze vybraných produktů, určené nejen fanouškům výpočetní techniky, ale i široké veřejnosti, a pravidelné newslettery naší společnosti.

2. Úkolem distributora to zřejmě zcela není, ale stalo se to víceméně již nepsaným pravidlem a jakýmsi ukazatelem serióznosti a spolehlivosti. Klademe důraz na kvalitní a správné popisky, které napomáhají všem zúčastněným stranám s lepší orientací v naší nabídce. Zejména však slouží ke správnému výběru produktů a efektivnímu procesu nakupování. Naši produktoví manažeři si ověřují správnost popisů zboží z důvěryhodných zdrojů, přičemž hlavním zdrojem informací je přímo výrobce.

Zdroj: ChannelWorld


Vyšlo v ChannelWorld 4/2014










Úvodní foto: © Evgeny Gultyaev - Fotolia.com

Komentáře