Agilita je klíčovým ukazatelem při vypočítávání ROI u cloudových služeb

David Linthicum ve svém komentáři hovoří o nutnosti nového přístupu k vypočítávání návratnosti investic z cloudu. Pokud se hlavním ukazatelem stane agilita, bude mnohem snazší najít a využít hodnotu, kterou cloud přináší.

Agilita je klíčovým ukazatelem při vypočítávání ROI u cloudových služeb



Organizace opouští tradiční provozní model návratnosti investic (ROI) a jako hlavní ukazatel pro měření hodnoty začínají vnímat agilitu. Velmi jasně to vyplývá z nové studie How Enterprises Are Calculating Cloud ROI od mezinárodní asociace ISACA.

Pro řadu firem a analytiků to může být novinkou, ale nikoliv pro mě. O tom, proč je vhodné stavět ukazatele ROI z cloudu na agilitě, jsem opakovaně psal už od roku 2011, a samozřejmě jsem nebyl jediný. O agilitě a ROI hovořilo mnoho cloudových expertů, jenže podniky se držely starého přístupu.

Často jsem říkal, že firmy chodí do cloudu kvůli úsporám, ale zůstávají tam díky agilitě. Zdá se, že tuto skutečnost začíná akceptovat čím dál více společností v žebříčku Global 2000. Situace se láme právě teď, což je skvělé, neboť skutečný potenciál cloudu zůstává upozaděn, pokud firmě jde pouze o snížení provozních nákladů.

Zatím to není snadné, přesto se nenechte odradit

Na trhu je řada dobrých nástrojů a modelů pro vypočítání, jaké ROI z agility může přinést cloudový přístup. Mnoho z těchto modelů jsem osobně vyzkoušel a mohu vám říct, že jsou velmi odlišné od těch tradičních.

Pro pochopení ROI z agility je například zapotřebí pochopit faktory vertikálního trhu, velikosti podniku nebo dosaženého stupně inovací. Na druhou stranu si však můžete sestavit univerzální algoritmy, které můžete opakovaně aplikovat na různé oblasti.

Uznávám, že je těžké najít veřejně dostupné případové studie a váš výpočet ROI proto nebude snadné o něco opřít a ověřit. Přesto byste se toho neměli zaleknout. Je třeba pochopit, že přístup k ROI založený na agilitě je mnohem efektivnější způsob, jak se dívat na hodnotu cloudových technologií.


Autor je uznávaným odborníkem na cloud a šéfem cloudové strategie společnosti Deloitte Consulting.

Zdroj: IDG News Service








Úvodní foto: kras99 @ Fotolia.com

Komentáře