PPL zavádí novou službu, umožní zákazníkům e-shopů rychleji vracet balíky

13. 10. 2020
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: PPL
Služba PPL Parcel CZ Return umožňuje obchodníkům opatřit zásilky zpětnou etiketou. Zákazníkovi, jenž není spokojený s obdrženým zbožím, už pak stačí nalepit ji na obdržený balík a odeslat ho nazpět.

Společnost PPL v souvislosti s růstem „vratek“ zboží zakoupeného na internetu zavádí novou službu, která si klade za cíl proces vracení usnadnit. Díky produktu PPL Parcel CZ Return můžou obchodníci zásilku opatřit zpětnou etiketou.

Přepravce novou službou dle svých slov vstříc jak e-shopům, tak jejich zákazníkům. Zpětné etikety s předtištěnými údaji s adresou pro vrácení zboží podle něj zjednodušují proces vrácení i komunikace zákazníků s e-shopy.

Na obchodníkovi pak zůstává, zda službu nabídne příjemcům zboží zdarma, nebo zda ji zpoplatní. Zákazník si přitom sám vybere, zda balík odevzdá v Parcelshopu nebo zajistí vyzvednutí řidičem PPL.

Dosud jsme vrácení zboží realizovali pouze s vybranými e-shopy, bez jednotného řešení. Nyní tuto možnost dáváme všem s námi spolupracujícím online obchodům,“ vysvětluje Milan Loidl, marketingový manažer PPL CZ.

Obchodníci si v naší webové aplikaci můžou zvolit tisk zpětné etikety, kterou následně vloží do odesílaného balíku. Pokud zákazník není se zbožím spokojený, stačí, aby etiketu nalepil na ten samý balík a odevzdal ho na jednom z našich 2 000 podacích míst – PPL Parcelshopů,“ upřesňuje.

Počet „vratek“ roste

Lednový průzkum pro PPL od agentury Nielsen Admosphere odhalil, že zpět prodejcům balíky posílá 39 % Čechů. Zatímco 25 % využívá zasílání balíků k vrácení nevyhovujícího zboží, každý sedmý kupující (14 %) pak prostřednictvím balíků řeší jeho výměnu.

Podle čísel dosud spolupracujících e-shopů, se kterými PPL zpětné odeslání zboží realizovala, se počet „vratek“ dlouhodobě zvyšuje. Přepravní společnost podotýký, že meziročně došlo k růstu o desítky až stovky procent.

bitcoin_skoleni

Data zároveň ukázala, že zboží častěji vrací ženy, spíše respondenti s vysokoškolským vzděláním a lidé z malých a středních měst. Naopak méně často zasílá věci zpět nejmladší věková skupina a lidé na vesnicích.

Zdroj: PPL

Čtěte dále

Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
HPE ocenilo partnery roku 2024, nejlepším distributorem je DNS
HPE ocenilo partnery roku 2024, nejlepším distributorem je DNS
AT Computers je opět nejlepším distributorem klientských zařízení Dell
AT Computers je opět nejlepším distributorem klientských zařízení Dell
ComSource: Čtyři z pěti organizací kritické infrastruktury čelily phishingu
ComSource: Čtyři z pěti organizací kritické infrastruktury čelily phishingu
IDC: Dodávky průmyslových tiskáren stagnují, výkonnost segmentů se ale liší
IDC: Dodávky průmyslových tiskáren stagnují, výkonnost segmentů se ale liší
Coffee break: Když Wi-Fi potřebuje překonávat i kovové zdi
Coffee break: Když Wi-Fi potřebuje překonávat i kovové zdi