Poptávka po chromeboocích kvůli domácímu vzdělávání raketově roste

Díky mimořádně silné poptávce vzdělávacího sektoru se z Chrome OS v roce 2020 stal druhý nejpopulárnější operační systém pro PC. Nejvíce chromebooků vloni prodalo HP.

Poptávka po chromeboocích kvůli domácímu vzdělávání raketově roste



Popularita chromebooků v době pandemie covidu-19 raketově stoupá. Z dat společností IDC a Strategy Analytics vyplynulo, že díky vysokým prodejům v roce 2020 se z Chrome OS společnosti Google stal druhý nejpopulárnější operační systém pro PC.

Poptávka po chromeboocích na konci loňského roku vysoce překonala zájem o MacBooky společnosti Apple. Data společnosti Canalys ukazují, že v roce 2020 se prodalo 11,2 milionu kusů chromebooků – v roce 2019 jich přitom bylo jen 2,9 milionu.

Ačkoli zájem o zařízení s Chrome OS stabilně rostl i před úderem pandemie, v roce 2020 se podíl tohoto operačního systému na trhu PC vyšvihl na 14,9 %; operačním systémem MacOC disponovalo jen 8,7 % zařízení prodaných ve stejném období.

Jen během čtvrtého čtvrtletí roku 2020 dosáhl prodej systému Chrome OS podle Strategy Analytics nového maxima: 16,4 % všech prodaných jednotek, oproti MacOS s 9,1 % a Windows s 73,3 %.

Jednoduchá a levná cesta k online výuce

Za rekordním růstem stojí zejména potřeba urychlit plány digitálního vzdělávání v souvislostí s pandemií covidu-19. Školy a univerzity hledají co nejjednodušší řešení, a tak se digitální nabídka Googlu – zejména v USA a západní Evropě – těší větší popularitě než konkurenční řešení.

Zajímavostí je, že přední prodejci chromebooků nebyli nutně nejlepšími prodejci počítačů – a nezahrnují ani Google. Během čtvrtého čtvrtletí roku 2020 se do čela globálních prodejů PC dostala společnost Lenovo, následovaná Applem, HP a Dellem a Samsungem.

Suverénně největším prodejcem chromebooků je ale společnost HP, která svými výsledky překonala zbytek konkurence, již tvoří Lenovo, Dell, Acer a Samsung.

Z výše uvedeného vyplývá, že rodiče dětí, které pandemie přinutila vzdělávat se z domova, investovaly více peněz do cenově dostupných chromebooků než kdykoli předtím. A Google tento trend navíc dále podporuje řešeními Google Meet a Google Classroom.

Základním stavebním kamenem online výuky jsou jednoduché a cenově nenáročné způsoby, jak vytvořit virtuální učební místnost a pustit se do práce. Zdá se, že kyvadlo se v současné době překlápí ve prospěch chromebooků.

Zdroj: IDG News Service








Úvodní foto: hakinmhan / stock.adobe.com

Komentáře