Microsoft mění maloobchodní strategii, trvale uzavře své prodejny

Firma se v rámci strategické změny plánuje více orientovat na digitální aktivity. Prodejny Microsoftu po celém světě byly uzavřeny v březnu v souvislosti s pandemií koronaviru, v rámci uvolňování opatření se však již neotevřou.

Microsoft mění maloobchodní strategii, trvale uzavře své prodejny



Společnost Microsoft oznámila, že se v rámci „strategických změn“ rozhodla uzavřít naprostou většinu svých kamenných prodejen. Technologický gigant plánuje zachovat jen vlajkové obchody v Londýně, New Yorku, Sydney a Redmondu.

Ty však plánuje přebudovat na Microsoft Experience Centers. Změna dle společnosti souvisí i s pandemií koronaviru, kvůli které řada firem musela své fyzické prodejny zavřít; v karanténě pak začala prudce růst popularita internetových nákupů.

Microsoft proto plánuje více investovat do svých digitálních aktivit, zejména pak do e-shopů, které provozuje prakticky na 190 trzích a ve všech světových jazycích. Společnost nicméně neupřesnila, že s sebou změna strategie přinese i propouštění.

Firma otevřela svůj první značkový obchod v roce 2009 a doufala, že sklidí podobný úspěch jako konkurent Apple. Prodejny Microsoft Stores se ovšem takové popularity nikdy nedočkaly.

Zdroj: IDG News Service









Úvodní foto: © bodnarphoto - Fotolia.com

Komentáře