LG v prvním čtvrtletí 2020 podržela bílá technika, elektronice se nedařilo

Firma ve sledovaném období celkově utržila 12,45 miliardy dolarů. Povzbudivé výsledky zaznamenaly parní spotřebiče, ale telekomunikační divize si v důsledku výpadku dodávek připsala dvouciferný propad tržeb.

LG v prvním čtvrtletí 2020 podržela bílá technika, elektronice se nedařilo



Společnost LG oznámila tržby za první čtvrtletí roku 2020 v celkové výši 14,73 bilionu jihokorejských wonů (v přepočtu 12,45 miliardy dolarů) a provozní zisk ve výši 1,09 bilionu wonů (921,47 milionu dolarů).

Výrobce uvádí, že přestože tržby ve srovnání se stejným obdobím loňského roku poklesly, provozní zisk se oproti prvnímu kvartálu 2019 zvýšil o 21,1 %. Provozní marže ve výši 7,4 % je podle LG nejvyšší v historii společnosti, co se prvního čtvrtletí týče.

Lidé v karanténě mají větší zájem o pračky a myčky

Divize LG Home Appliance & Air Solution Company vykázala za první čtvrtletí tržby ve výši 5,42 bilionu wonů (4,58 miliardy dolarů). Dopady pandemie podle firmy kompenzoval vyšší prodej parních spotřebičů jako jsou pračky, sušičky či myčky nádobí.

Divize LG Home Entertainment Company utržila ve sledovaném období 2,97 bilionu wonů (2,51 miliardy dolarů), což je pokles o 4, 8 % oproti stejnému období loňského roku. Pokles je dle LG důsledkem omezení nabídky komponentů a zpomalení globální poptávky.

Tržby divize LG Mobile Communications Company se vyšplhaly na 998,6 miliardy wonů (843,9 milionu dolarů). Meziročně poklesly o téměř 34 %, zejména kvůli výpadkům dodávek od čínských partnerů.

LG rozšiřuje online prodej

Divize LG Vehicle Component Solutions Company zaznamenala za první čtvrtletí tržby ve výši 1,32 bilionu wonů (1,11 miliardy USD), což je 2,1% pokles oproti stejnému období loňského roku, a to v důsledku narušení podnikání severoamerických a evropských automobilek.

A konečně divize Společnost LG Business Solutions ve sledovaném období meziročně vyrostla o 3,5 % na 1,71 bilionu wonů (1,44 miliardy dolarů). LG uvádí, že tržby rostly díky prodeji solárních modulů a IT produktů, jako jsou například notebooky LG gram.

Společnost dodává, že aby minimalizovala možné ztráty vyvolané světovou pandemií onemocnění covid-19, rozšiřuje online prodej produktů IT. Chce tak získat větší podíl na trzích telekomunikací a distančního vzdělávání.

Zdroj: LG








Úvodní foto: andranik123 @ fotolia.com

Komentáře