LG se daří na poli domácích spotřebičů a televizorů, v 3Q utržilo přes 16 miliard dolarů

12. 11. 2021
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: © Corgarashu - Fotolia.com
Korejská značka má za sebou další rekordní kvartál. Tržby ve sledovaném období vyrostly o 11 % na 16,23 miliardy dolarů, provozní zisk v meziročním srovnání kvůli opravné položce klesl.

Společnost LG Electronics oznámila konsolidované tržby za třetí čtvrtletí roku 2021 ve výši 18,79 bilionu jihokorejských wonů (16,23 miliardy dolarů), což představuje meziroční nárůst o 22 % a nejvyšší čtvrtletní tržby v historii společnosti.

Provozní zisk ve výši 540,7 miliardy wonů (466,99 milionu dolarů) byl o 49,6 % nižší než ve třetím čtvrtletí předchozího roku především díky opravné položce ve výši 480 miliard wonů (415 milionů dolarů).

Domácí zábava dál roste dvouciferně

Divize LG Home Appliance & Air Solution vykázala ve třetím čtvrtletí roku 2021 tržby ve výši 7,06 bilionu wonů (6,1 miliardy dolarů) s provozním ziskem 505,4 miliardy wonů (436,51 milionu dolarů). Oproti stejnému čtvrtletí loňského roku se tržby zvýšily o 14,7 %.

Divize LG Home Entertainment dosáhla ve sledovaném období tržeb ve výši 4,18 bilionu wonů (3,61 miliardy dolarů), což je meziročně o 13,9 % více. Jednalo se o čtvrté čtvrtletí v řadě s tržbami nad 4 biliony wonů.

K tomu podle výrobce čemuž z velké části přispěl stabilní růst poptávky po prémiových produktech, jako jsou OLED a velkoplošné televizory, na klíčových trzích v Severní Americe a Evropě. Provozní zisk ve výši 208,3 miliardy wonů (179,91 milionu dolarů) se oproti třetímu čtvrtletí 2020 snížil v důsledku nárůstu cen komponentů.

LG chce užší spolupráci s automobilkami

Divize LG Vehicle Component Solutions zaznamenala ve třetím čtvrtletí roku 2021 tržby ve výši 1,74 bilionu wonů (1,5 miliardy dolarů), což představuje nárůst o 4,8 % oproti stejnému období roku 2020.

Provozní ztráta za třetí čtvrtletí roku 2021 ve výši 537,6 miliardy wonů (464,32 milionu dolarů) je podle LG tvořena především jednorázovým poplatkem ve výši 480 miliard wonů související se stažením vozu Chevy Bolt EV společností General Motors.

LG podotýká, že přestože v tomto čtvrtletí došlo v odvětví k nárůstu poptávky po automobilech včetně elektromobilů, globální automobilový trh byl významně narušen v důsledku nedostatku polovodičů.

Ve čtvrtém čtvrtletí se společnost podle svých slov zaměří na posílení svého globálního dodavatelského řetězce prostřednictvím větší spolupráce s výrobci automobilů a dalšími dodavateli součástek.

Dobré zprávy, B2B oživuje

Divize LG Business Solutions zvýšila ve třetím čtvrtletí tržby na 1,69 bilionu wonů (1,46 miliardy dolarů), což je o 13,9 % více než před rokem, a to díky pokračujícímu růstu poptávky po produktech pro zobrazování informací, počítačích a monitorech a postupnému oživení segmentu B2B.

Provozní ztráta ve výši 12,3 miliardy wonů (10,62 milionu dolarů) byla podle výrobce způsobena vyššími cenami hlavních komponent včetně LCD panelů, polovodičů a solárních destiček a také nárůstem globálních logistických nákladů.

ICTS24

V posledním čtvrtletí roku se společnost plánuje důsledněji zaměřit na zotavující se segment B2B a zároveň zlepšit konkurenceschopnost výrobků a provozní efektivitu.

Zdroj: LG Electronics

Čtěte dále

3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
Arrow Electronics v EMEA spouští Cloud Amplification Program
Arrow Electronics v EMEA spouští Cloud Amplification Program
Canalys: Příprava na AI je v plném proudu, investice do cloudové infrastruktury vystřelily o 21 %
Canalys: Příprava na AI je v plném proudu, investice do cloudové infrastruktury vystřelily o 21 %
Coffee break: Když Wi-Fi potřebuje překonávat i kovové zdi
Coffee break: Když Wi-Fi potřebuje překonávat i kovové zdi
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci