Jan Sekera, Kaspersky: K mobilním zařízením je třeba přistupovat jako k notebookům

Jaké jsou příležitosti pro resellery v oblasti bezpečnostního softwaru, co přinesly změny v partnerském programu a jaká řešení může Kaspersky nabídnout firmám zavádějícím BYOD? ChannelWorld se ptal Jana Sekery, channel manažera společnosti Kaspersky Lab.

Jan Sekera, Kaspersky: K mobilním zařízením je třeba přistupovat jako k notebookům




Jakým způsobem vaše zabezpečení funguje?

V programu se zvolí aplikace, jejichž data mají být šifrovaná. Když třeba budu vědět, že finanční ředitel v telefonu schvaluje faktury, nastavím opatření na aplikaci, ve které to dělá. Podobě se to dá nastavit například pro soubory Office, což je jedno z nejčastějších použití. Co je však důležitější – pokud mi finanční ředitel odejde ke konkurenci, tak mu správce jedním stisknutím firemní data smaže.

Už jsme zmínili různé operační systémy. Fungují vaše produkty na všech mobilních platformách?

Umíme všechny, ale některé funkce jsou závislé na tom, co nám výrobce toho kterého systému dovolí. Například iOS je přísnější a dovolí toho méně než třeba Android nebo Symbian. Nejpozději do konce prvního pololetí letošního roku potom spustíme podporu Windows Phone. S tímto systémem do budoucna počítáme jako se silnou platformou.

Máte tento optimismus založený na nějakých číslech? Nokii se v poslední době naopak příliš nedaří

Je to spíše osobní optimismus, nicméně je tu uživatelsky zajímavý koncept rozhraní Metro napříč druhy zařízení a zároveň obrovská síla zázemí a peněz Microsoftu. Proto věřím, že se Windows Phone dostane na výsluní a Microsoft bude úspěšný v prodeji hardwaru.

Jaké jsou nyní priority Kaspersky Lab na českém a slovenském trhu?

Naše produkty jsou nejatraktivnější pro firemní zákazníky. Pozitivní hodnocení, které jsme získali od firem jako je Gartner, nás poslední dobou navíc vedou hlouběji do korporátního prostřední. Podle Gartneru jsme již třetím rokem v řadě lídrem v ochraně koncových bodů, což je pro nás samozřejmě dobrá vizitka a otevírá nám to dveře do dalších velkých firem, například bank.

Začátkem roku jste oznámili změny ve výhradních distributorech. Co vás k tomuto kroku vedlo?

I tohle bych nazval evolucí. Hledali jsme společnosti, které nám pomůžou v partnerském kanálu a v korporátním prostředí, což se nám myslím podařilo. Navázali jsme spolupráci se dvěma jedničkami na trhu, a sice s AT Computers, které se zaměřují na retail, SMB a prodejní kanál, a Avnetem, který cílí na velké projekty a korporátní řešení. Portfolio je mezi ně rozdělené tak, že by si neměli překážet.

Zdroj: ChannelWorld









Úvodní foto: Grayling

Komentáře