Rhody Burtonová, šéfka partnerských kanálů Googlu pro pro oblast Austrálie a Nového Zélandu, na nedávném Google Partner Summitu v Sydney uvedla, že se výrobce chystá výrazně zaměřit na 90 % pracovních zátěží, které dosud nebyly přesunuty do cloudu.
„Trh je obrovský. Jsme nejrychleji rostoucí poskytovatel cloudových řešení, objevujeme nové výzvy a táhneme vývoj vpřed. Spolu s naší partnerskou strategií věříme, že je v našich silách těchto možností využít,“ tvrdí Burtonová.
Burtonová rovněž vyzvala partnery, aby se nepovažovali za konkurenci a naopak spojili síly. Google si podle ní všímá rostoucího trendu vzájemné spolupráce mezi partnery v rámci Google Cloud, a tohoto potenciálu chce společnost využít.
Noví nákupčí, nová pravidla
To však neznamená, že na cestě k úspěchu neleží žádné překážky. „Je nutné, aby si partneři uvědomili, že zákazníci si v současné době velice rychle osvojují nově vznikající technologie,“ zdůrazňuje Mark Iles, analytik společnosti Tech Research Asia.
Svou roli hraje i tzv. shadow IT. O nákupu technologií čím dál více rozhodují byznysová oddělení podnikových zákazníků, přičemž noví nákupčí podle Ilese přinášejí nejen nová pravidla, ale také nová očekávání, která partneři zatím úplně nenaplňují.
Podle průzkumu Tech Research Asia o sobě 65 % poskytovatelů technologických řešení tvrdí, že jsou připraveni zákazníkům poskytovat adekvátní uživatelskou zkušenost. Ve skutečnosti se však představy partnerů výrazně rozcházejí s prioritami klientů.
Partneři neznají priority podnikových zákazníků
Podniky podle průzkumu od poskytovatele vyžadují „pochopení mého zákazníka“, „pochopení mého byznysu“ a „hluboké technické know-how“. Partneři si však myslí, že firmy ze všeho nejvíce ocení „snadnou komunikaci“ nebo „komplexní podporu“.
Další propastí mezi poskytovateli a koncovými zákazníky jsou pak technologické priority. Zatímco pro zákazníky je podle průzkumu nejdůležitější migrace do cloudu, podle partnerů ji podniky staví až čtvrté místo svého seznamu priorit např. za bezpečnost.
Partneři by tato zjištění měli považovat za varování a znamení, že je nejvyšší čas změnit přístup a přizpůsobit se nové podobě trhu. „Specializace na konkrétní odvětví či řešení se stává důležitější než detailní znalosti produktů,“ uzavírá Mark Iles.
Zdroj: IDG News Service