DPD představilo chatbota Jardu, umí odpovědět až na 60 dotazů

Virtuální posila umí zobrazit aktuální stav zásilky, adresu i datum doručení, zjistit cenu přepravy či poskytnout informace o výdejních místech. V průběhu příštího roku bude zavedený ve všech evropských zemích, kde DPD působí.

DPD představilo chatbota Jardu, umí odpovědět až na 60 dotazů



Přepravce DPD v rámci zkvalitňování služeb nově nabízí svým zákazníkům využít pomoc od chatbota Jardy. Virtuální posila umí odpovědět až na 60 nejčastějších dotazů, poskytnout informace o zásilkách nebo změnit doručovací adresu.

Společnost uvádí, že na vývoji chatbota pracovala od loňského roku a v momentálně slouží jako online podpora na webu. Do budoucna plánuje DPD tuto funkci i pro svou síť výdejních míst . Průměrná doba konverzace s chatbotem trvá přibližně dvě minuty.

Potřebujete pomoci? Řekněte Jardovi

Jarda odesílatelům i příjemcům zobrazí aktuální stav zásilky, adresu, datum a v některých případech i časové rozmezí pro doručování. Pokud si zákazník přeje doručit balík na jinou než uvedenou adresu, stačí o změnu chatbota jen požádat.

Odesílateli umí například zjistit cenu přepravy, kde ji lze objednat bez registrace a jaká jsou omezení rozměrů a váhy. Příjemcům zásilek naopak předá informace ohledně dep a výdejních míst Pickup, případně poradí, jak na ně zásilku přesměrovat.

Chatbot ve firmách ještě stále nepatří mezi běžně využívané prostředky komunikace, což je škoda. Na jeho vývoji a nasazení pracovali čeští vývojáři několik měsíců,“ uvedl Miloš Malaník, generální ředitel a jednatel DPD CZ.

Aktuálně je chatbot zaveden v pěti zemích, kde DPD Group poskytuje své služby – v České republice, ve Francii, Německu, Velké Británii a Irsku. V průběhu příštího roku by mělo dojít k jeho implementaci do všech evropských zemí, kde skupina působí.

Zdroj: DPD








Úvodní foto: iegor @fotolia.com

Komentáře