Chatbot Čenda, kterého nasadila společnost CZC.cz na svůj facebookový profil, má za sebou 21 dní provozu v rámci komunikační aplikace Messenger. Za tuto dobu si povídal s 3 125 lidmi, kteří s ním strávili 521 hodin a 20 minut a vyměnili si s ním 229 908 zpráv.
Na web CZC.cz Čenda nasměroval 56 % chatujících. Prodejce uvádí, že jejich návštěvy webu se kvalitou či délkou nijak nelišily od návštěv příchozích z jiných kanálů. Více než polovina z těchto návštěv navíc byli lidé, kteří e-shop standardně nenavštěvují.
Čenda byl vyvinut interně na platformě třetí strany a při komunikaci se zákazníky využívá kombinace logického stromu a umělé inteligence. Jeho úkolem je pomáhat při výběru vánočních dárků, ale podle CZC.cz si umí poradit i s nesouvisejícími tématy a své konverzační partnery umí i pobavit.
Občas oslovil i lidi, se kterými si již dříve psal, a to s informací, kterou pro ně vyhodnotil jako zajímavou. Například během akce White Friday pomáhal šířit osvětu o charitativní aktivitě CZC.cz. Tyto zprávy si přečetlo 98 % oslovených a 58 % mu i odpovědělo.
Čenda zároveň pomohl zvýšit odezvu facebookové stránky CZC.cz z 84 % a „reaguje v řádu hodin“ na 99 % a „reaguje do 6 minut“.
Ze statistik dále vyplývá, že řada návštěvníků Čendu testovala a provokovala – mezi nejčastěji používanými výrazy se mj. nachází „Alza“ a lidé se jej často ptali na „dárky pro mimozemšťana“.
Statistiky týkající se délky konverzace je tak potřeba brát s rezervou. Lze očekávat, že řada lidí schopnosti bota spíše testovala, než že by mu pokládala typické dotazy zákazníka.
Zdroj: CZC.cz, ChannelWorld