Alza na lockdownech vydělala, rok 2020 zakončila s obratem 37 miliard korun

Internetový prodejce vloni zaznamenal 28% nárůst obratu. Ve sledovaném období zpracoval 15,8 milionu objednávek, přičemž téměř polovina z nich byla uhrazena kartou online a v sezoně čtvrtina doručena do AlzaBoxů.

Alza na lockdownech vydělala, rok 2020 zakončila s obratem 37 miliard korun



Společnost Alza.cz oznámila, že vloni zaznamenala nejrychlejší růst za poslední dekádu. Podle předběžných výsledků dosáhla obratu 37,3 miliardy korun bez DPH, což představuje meziroční nárůst o 28 %.

Počet unikátních zákazníků se podle údajů internetového prodejce rozrostl na téměř 5 milionů. Ti na e-shopu vytvořili 15,8 milionů objednávek.

O tom, že nám zákazníci v náročných časech věřili, svědčí růst ve všech zemích, kde působíme. V ČR jsme rostli o 23 %, na Slovensku to bylo 36 % a v Maďarsku 27 %,“ uvedl Tomáš Havryluk, místopředseda představenstva Alza.cz.

Obrovský úspěch podle něj Alza.cz v loňském roce zaznamenala i v Rakousku a Německu, kde její obrat v meziročním srovnání vyrostl o 250, resp. 236 %.

Alza prodala mobily za 4 miliardy korun

Alza.cz uvádí, že v roce 2020 pokořilo 15 specializovaných segmentů miliardovou hranici. „Mezi nové miliardové speciálky se zařadily beauty a drogerie, hobby a zahrada, hračky, nositelná elektronika, služby, sport a tiskárny a spotřební materiál,“ uvedl Jan Sadílek, ředitel marketingu v Alza.cz.

Mobilní telefony pak podle něj přesáhly obrat 4 miliard korun, těsně pod touto metou skončily notebooky, domácí elektro a příslušenství pro IT a mobilní telefony.

Rekordním dnem pro nás byl 14. prosinec s tržbami 292,5 milionů korun a 119 715 objednávkami. To představuje v průměru 1,39 objednávky za sekundu,“ doplnil Sadílek.

Změny v chování zákazníků se podle Alzy projevily v preferenci bezhotovostních platebních metod. Téměř 70 % všech plateb bylo provedeno platební kartou. Na úkor dříve velmi oblíbené platby dobírkou nebo v hotovosti při převzetí zboží se zvýšil podíl online plateb kartou na 46 %.

Pokračuje rozvoj sítě AlzaBoxů

Alza během pandemie zintenzivnila budování sítě samoobslužných výdejních AlzaBoxů. E-shop během roku jejich počet více než ztrojnásobil na 700.

Rychlost a současně bezpečnost doručení se stala jednou z hlavních potřeb zákazníků. Proto jsme rozšířili služby AlzaExpresu na 11 měst v Česku, západní Slovensko a Budapešť a spolupráci s Liftagem do 20 měst. S ním jsme vloni rozvezli přes 100 tisíc objednávek,“ zdůraznil Havryluk.

Internetový prodejce rovněž investoval do rozvoje služeb a nabízeného portfolia zboží. Zároveň spustil program Alza Partner pro prodej dárkových poukazů třetích stran či program Sdílej a ušetři pro skupinové nakupování.

Zdroj: Alza.cz








Úvodní foto: andranik123 @ fotolia.com

Komentáře