Hlavní navigace

Gartner: Šance vyvinout finančně úspěšnou aplikaci bude čím dál menší

14. 1. 2014
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor:
Rostoucí konkurence, nároky uživatelů a přesycená nabídka budou výrazně snižovat šanci vydělat na prodeji mobilních aplikací.

Naplní-li se prognóza společnosti Gartner, bude to znamenat špatné zprávy pro vývojáře mobilních aplikací. Rostoucí konkurence a zvyšující se očekávání zákazníků budou v příštích letech výrazně snižovat šance vydělat na aplikacích pro chytré telefony a tablety.

Gartner předpovídá, že do roku 2018 bude pouze jedna z deseti tisíc aplikací považovaná svými vývojáři za finančně úspěšnou.

Faktorem snižujícím pravděpodobnost úspěchu je podle Gartneru hlavně přesycení nabídky. Obchody Google Play a iTunes oba nabízejí přes milion aplikací a s každou novou bude klesat pravděpodobnost, že si jí uživatelé všimnou.

Už dnes je přes 90 % placených aplikací stahováno méně než 500x denně a vydělává méně než 1 250 dolarů denně. Tato čísla se přitom do budoucna mají ještě zhoršovat. Navíc, uživatelé budou očekávat čím dál sofistikovanější aplikace, což prohloubí náklady na jejich vývoj.

Gartner proto vývojářům doporučuje realistický přístup a důkladné zvážení projektů, u nichž chtějí vydělat na samotném prodeji aplikace. Možnost úspěchu je totiž mizivá. Na druhou stranu však podle Gartneru bude vždy existovat určitá šance, že bezejmenný student po večerech vyvine aplikaci, která se stane celosvětovým hitem.

S rostoucí nabídkou dáme na doporučení

Společnost naopak předpovídá vzestup bezplatných aplikací z loňského 91% podílu na 94,5 % v roce 2017. Celkový počet stažení byl měl za stejné období vzrůst z 102,1 miliardy na 268,7 miliardy, z toho placené aplikace by měly růst z loňských 9,2 miliardy na 14,8 miliardy stažení v roce 2017.

Channelworld_ozveny

Rostoucí počet dostupných aplikací podle Gartneru změní způsob jejich vyhledávání. Jelikož uživatel nebude schopný sám projít tak rozsáhlou nabídku, bude o to více věnovat pozornost doporučením serverů, sociálních sítí, reklamních kampaní, ale i svých přátel a známých.

Zdroj: Gartner

Byl pro vás článek přínosný?

Čtěte dále

Webcast: Bezpečnostní katastrofy v roce 2021 …a jak jsme se (ne)poučili
Webcast: Bezpečnostní katastrofy v roce 2021 …a jak jsme se (ne)poučili
Jak si usnadnit nákup nábytku on-line
Jak si usnadnit nákup nábytku on-line
Reportáž: Dusíková show a spousta novinek na eD Expo 2024
Reportáž: Dusíková show a spousta novinek na eD Expo 2024
Zažijte revoluci v cloudovém byznysu, zapojte se do distribuce Microsoft ERP Packages
Zažijte revoluci v cloudovém byznysu, zapojte se do distribuce Microsoft ERP Packages
GFI Software: Úspěšnost útoků zvyšuje podceňování hrozeb i neopatrnost uživatelů
GFI Software: Úspěšnost útoků zvyšuje podceňování hrozeb i neopatrnost uživatelů
IDC: Dodávky nositelné elektroniky by příští rok mohly růst dvouciferně
IDC: Dodávky nositelné elektroniky by příští rok mohly růst dvouciferně