IDC: Trh tabletů i nadále klesá, vstup Googlu však přináší naději hybridnímu segmentu

Google oficiálně vstoupil do segmentu hybridních tabletů s oddělitelnou klávesnicí coby poskytovatel platformy systému Chrome OS. Klasický tabletům sice odzvonilo, ale těm hybridním analytici věští silný růst.

IDC: Trh tabletů i nadále klesá, vstup Googlu však přináší naději hybridnímu segmentu



Společnost IDC uvádí, že globální trh tabletů pokračoval v dosavadním sestupném trendu i na počátku letošního roku. Během prvního kvartálu se celosvětově prodalo 31,7 milionů těchto zařízení, což představuje meziroční pokles o 11,7 %.

IDC však druhým dechem dodává, že kategorie hybridních modelů s oddělitelnou klávesnicí naopak vykázala 2,9% růst a tvořila již 15,3 % celkového objemu. Segment tradičních tabletů se naopak propadl o 13,9 %.

Třetí hráč na scéně

V oblasti hybridních tabletů se navíc objevil nový hráč v podobě Googlu a jeho operačního systému Chrome OS. Uživatelé tabletů se dosud museli spokojit s Androidem, což se nyní změní a podle analytiků to může přinést zajímavé změny.

Lepší integrace Chrome OS umožní výrobcům, aby se více zaměřili na hardware a služby namísto toho, aby se zabývali tím, jak přinutit Android, aby fungoval v zařízení s oddělitelnou klávesnicí,“ uvedl analytik Jitesh Ubrani.

Ubrani se domnívá, že oficiální vstup Googlu coby poskytovatele odpovídající platformy by mohl vést k budoucímu silnému růstu celého segmentu hybridních tabletů. Pozitivní vliv má mít také snaha Microsoftu dostat Windows 10 na úsporné čipy ARM.

Apple si upevnil vedení, Amazon se propadl o 50 %

Pokud jde o výrobce, lídrem trh tabletů (klasických i hybridních) zůstal Apple, který dokázal navzdory celkovému poklesů prodat o 2 % více iPadů než na počátku roku 2017. Výrobce tak výrazně odskočil druhému Samsungu, který zaznamenal pokles o 11 %.

Na třetím místě zůstalo Huawei, které si zachovalo svou pověstnou imunitu vůči tržním trendům a vyrostlo o 13 %. Na čtvrtém místě skončilo Lenovo s 1,8% růstem, které odtud sesadilo Amazon, jenž si naopak pohoršil o závratných 50 % a je nově pátý.

Tabulka – Výsledky globálního trhu tabletů (miliony kusů)

Výrobce

Prodej

1Q18

Podíl

1Q18

Prodej

1Q17

Podíl

1Q17

Meziroč.

změna

1. Apple

9,1

28,8 %

8,9

24,9 %

2,1 %

2. Samsung

5,3

16,7 %

6,0

16,7 %

-11,4 %

3. Huawei

3,2

10,0 %

2,8

7,8 %

13,0 %

4. Lenovo

2,1

6,6 %

2,1

5,8 %

1,8 %

5. Amazon

1,1

3,5 %

2,2

6,0 %

-49,5 %

ostatní

10,9

34,4 %

13,9

38,8 %

-21,7 %

Celkem

31,7

100,0 %

35,8

100,0 %

-11,7 %

Zdroj: IDC

Graf – Kvartální vývoj podílů největších výrobců tabletů

IDC tablety 1Q18

Zdroj: IDC









Úvodní foto: © petrrunjela - Fotolia.com

Komentáře