IDC: Globální trh virtuální a rozšířené reality poroste rychleji, než se čekalo

Analytici z IDC museli upravit svou loňskou prognózu vývoje trhu. Podle nového znění nebude průměrný roční nárůst hodnoty do roku 2022 činit 58 % nýbrž 72 %. V letošním roce má trh očekávat nárůst dokonce o 92 %.

IDC: Globální trh virtuální a rozšířené reality poroste rychleji, než se čekalo



Společnost IDC aktualizovala svou prognózu vývoje globálního trhu virtuální a rozšířené reality (VR/AR). Zatímco loňská studie hovořila o průměrném ročním nárůstu o 58 %, nové znění počítá s každoročním nárůstem o 71,6 % v období 2017 až 2022.

IDC uvádí, že v letošním roce 2018 má hodnota globálního trhu VR/AR dosáhnout částky 27 miliard dolarů, což by představovalo meziroční nárůst o 92 %. Podle analytiků se objevují nové případové studie a letošní prognóza zahrnuje výrazně vyšší počet odvětví, ve kterých VR/AR hraje roli.

Firmy cítí potenciál, dominovat však bude spotřebitel

Zájem komerční sféry o VR/AR roste s tím, jak se na trhu objevuje nový hardware, vylepšený software a nové možnosti jejich využití,“ komentuje Tom Mainelli, viceprezident IDC pro oblast virtuální a rozšířené reality.

Naše nedávné studie zjistila, že obrovská část společností v USA již testuje obě technologie, a navíc očekáváme, že poptávka jen poroste s tím, jak budou výrobci během roku 2018 uvádět na trh novou generaci těchto řešení,“ dodal Mainelli.

IDC však navzdory tomuto rostoucímu zájmu očekává, že hlavním zdrojem příjmů budou i na konci sledovaného období spotřebitelé. Ti by měli v roce 2022 utratit celkem 53 miliard dolarů, zatímco tři největší vertikály (maloobchod, průmysl a doprava) dohromady utratí 56 miliard.

Co se týče letošního roku, největší podíl na trhu bude podle IDC mít herní segment s hodnotou 7 miliard dolarů. Během sledovaného období však má nejrychleji růst oblast maloobchodu (o 119 % ročně) a další komerční segmenty.

Zdroj: IDC








Úvodní foto: @ db - Fotolia.com

Komentáře