Canalys: Amazon znovu vládne trhu s chytrými reproduktory

Trh s chytrými reproduktory ve třetím kvartálu zaznamenal 137% meziroční nárůst na 19,7 milionu zařízení. Na čelo se díky prodejní akci Prime Day vyhoupl Amazon s 6,3 miliony kusy, druhý Google zaostal o necelý půlmilion.

Canalys: Amazon znovu vládne trhu s chytrými reproduktory



Společnost Canalys uvádí, že trh s chytrými reproduktory ve třetím čtvrtletí 2018 vykázal meziroční nárůst o 137 % na 19,7 milionu prodaných kusů. Analytická společnost zároveň potvrdila svůj odhad, že za celý rok 2018 se prodá 75 milionů zařízení.

Amazon těžil z jednodenní prodejní akce Prime Day, díky které za celý třetí kvartál prodal 6,3 milionu chytrých reproduktorů Echo. Na pomyslném trůnu tak vystřídal Google, který ve sledovaném období prodal 5,9 milionu chytrých reproduktorů Home.

Hudba na kolejích

Jelikož prvotní vlna prodejů chytrých reproduktorů na většině trhů opadá, výrobci podle Canalysu rychle mění prodejní strategie. Klíčovými zákazníky se stali studenti mířící na koleje, které Amazon a Google nalákali pomocí zářijových akčních nabídek.

Oba výrobci navíc v přípravě na nadcházející vánoční sezonu představili nová zařízení s vylepšenými funkcemi. Zároveň chytré reproduktory prezentují jako ideální středobod chytrých domácností schopný řídit další zařízení napříč ekosystémem.

Z Británie je třetí nejsilnější trh, v Číně nastupuje Baidu

Canalys podotýká, že soupeření dvou gigantů přispělo k 30% růstu v prodejích ve Spojených státech a zároveň ovlivnilo další klíčové trhy. Velká Británie co do počtu prodaných zařízení podle zprávy překonala Jižní Koreu a stala se třetím nejsilnějším trhem.

V Číně, druhém nejdůležitějším trhu s chytrými reproduktory, byla představena nová značka Baidu a podle Canalysu může narušit duopol výrobců Alibaba a Xiaomi. V Číně se ve třetím kvartálu prodalo 5,8 milionu zařízení, což je téměř stokrát více než loni.

Trh může ohrozit obchodní válka

Analytická společnost upozorňuje, že i nad trhem s chytrými reproduktory se vznášejí mračna potenciální obchodní války. Nejistota na trhu podle Canalysu přiměla výrobce zvýšit produkci, aby byli na vánoční sezonu dostatečně zásobeni.

Jason Low, seniorní analytik Canalysu, ovšem upozorňuje, že zvýšená produkce by mohla zapříčinit nečekané zpomalení růstu prodejů v průběhu následujícího roku, jak se výrobci budou zbavovat skladových zásob.

Zdroj: Canalys








Úvodní foto: © NAN - Fotolia.com

Komentáře