Téměř třetina žen se při výběru nového mobilního telefonu spoléhá na rady a zkušenosti svých známých a kamarádů. Vyplývá to z průzkumu společnosti Lenovo, který proběhl v České republice v průběhu března. Podle něj také řada žen při nákupu telefonu spoléhá na vlastní zkušenost (28 %) nebo se řídí recenzemi v médiích (20 %).
„Zajímavým zjištěním také je, že se respondentky při nákupu řídí nejen recenzemi telefonů v médiích, ale prochází také informace v diskuzních fórech na internetu,“ uvedla Lucie Hajdová, marketingová manažerka českého zastoupení Lenova.
Výsledky průzkumu boří zažité stereotypy o tom, že si ženská část populace vybírá elektroniku pouze podle vzhledu nebo barvy. Potvrzují se tak závěry loňského průzkumu Intelu, který došel k podobným zjištěním v souvislosti s nákupem PC.
Ženy podle Lenova už dávno od svého telefonu nepožadují jenom stylový design, ale chtějí také výkonné zařízení s užitečnými funkcemi. Pro čím dál větší množství z nich jsou kromě ceny důležité vlastnosti telefonu jako funkce (20 %) nebo výkon (14 %).
Co se barev týče, naprostou stálici představuje černá. Při výběru telefonu by po ní sáhlo až 40 % respondentek. Populární je také bílá, kterou by zvolila necelá pětina.
Rozdíly v preferencích barev panují napříč celou republikou. Zatímco na Moravě by ženy dále sáhly spíše po červeném telefonu, ženy žijící v hlavním městě preferují růžovou a šedou.
Průzkum byl zpracován v březnu 2015 na reprezentativním vzorku 500 respondentek ve věku od 18 do 55 let.
Zdroj: Lenovo