Společnost Zebra Systems informuje, že podle jejího dotazování mezi IT prodejci většina IT administrátorů dnes tráví svůj pracovní čas především správou stávajících zákazníků či rutinními provozními úkoly.
Celkem 61 % z nich se domnívá, že ke zvýšení produktivity a tím i k dalšímu rozšiřování zákaznické základny vede zejména centralizace nástrojů pro správu IT prostředí.
Průzkum rovněž ukázal, že neustále roste počet uživatelů na jednoho administrátora – nyní se jeden IT správce stará v průměru o 75 až 150 uživatelů, přičemž nejsou výjimkou ani administrátoři starající se o více než 300 uživatelů.
To podle Zebry vytváří stále větší tlak na pracovníky IT a MSP poskytovatelů a co největší automatizaci rutinních činnosti a centralizaci správy IT prostředí – jak z pohledu různých nástrojů, tak více zákazníků.
Rutina zabírá většinu času
Průzkum dále odhalil, že u 4 % IT poskytovatelů připadá méně než 30 uživatelů na jednoho IT administrátora, u 33 % je to 30–75, u 45 % pak 75–150, u 10 % je 150–300, a u 8 % více než 300 uživatelů.
IT správci tráví nejvíce času se správou stávajících zákazníků (82 %), s rutinními provozními úkoly (53 %) a vyřizováním compliance požadavků (12 %). Se strategickými návrhy IT bezpečnosti pouze 8 % a s onboardingem nových zákazníků 6 %.
Nejvíce by k vyšší produktivitě pomohlo podle 61 % dotázaných centralizace správy všech nástrojů a služeb, podle 41 % pak automatizace zákaznické administrativy a podle dalších 41 % vytvořením best practice dokumentů.
Zdroj: Zebra Systems