Jaký hardware a s jakými náklady potřebuje partner, resp. jeho zákazník, aby mohl v rámci své Wi-Fi sítě distribuovat reklamu přes Socifi?
Socifi podporuje enterprise hardware a širokou škálu běžných zařízení. Nejdostupnější cloudově spravovaný hardware stojí 55 dolarů. Mezi naše nejoblíbenější produkty jednoznačně patří Cisco Meraki včetně jejich nových MX Security Appliances.
Jak se MX Security Appliances zapojují do infrastruktury?
Pokud má již zákazník hotovou infrastrukturu od výrobce, který zatím tuto novou technologii monetizace Wi-Fi nepodporuje, stačí do existující sítě mezi internetové připojení a přepínač včlenit MX Security Appliance, které zajistí plnou kompatibilitu pro jakákoli WiFi zařízení, jež jsou za ním.
Cisco Meraki napojené na Socifi využívá například šesté největší nákupní centrum v USA, Destiny USA v New Yorku s prodejní plochou přes 220 000 m2.
Proč by reselleři měli uvažovat o spolupráci se Socifi?
Naším cílem není poskytovat hardware, a tak zároveň podporujeme prodejní kanály našich partnerů. Těm, kteří se zabývají prodejem Wi-Fi zařízení jednoduše předáme informaci, že zboží mají expedovat do místa XY a o tuto logistiku se stará náš partner. Jeho core bussinesem je prodej hardwaru, naším core bussinesem je poskytování platformy pro monetizaci Wi-Fi. Synergie v praxi.
Jak partnerský program specifikuje odměnu partnera za to, že u zákazníka zprovozní distribuce reklamy přes Wi-Fi?
Existují dva obchodní modely. První řeší klienty, kteří chtějí propagovat jen a pouze sebe. Ti platí měsíční poplatek za reklamní službu a partner získává 25 % z měsíčního tarifu. Druhý model je zaměřen na finanční monetizaci službou Socifi Media Network, kde klient neplatí žádné poplatky a na své Wi-Fi síti zobrazuje reklamu třetích stran.
O jakou reklamu jde?
Reklama pochází ze dvou základních zdrojů. Prvním typem je nativní reklama vytvořená inzerenty přímo v Socifi Dashboardu. Inzerovat může každý klient, stačí si zřídit bezplatný Socifi účet. Druhým typem reklamy jsou standardní formáty přebírané z globálních reklamních tržišť (ad exchange). Partner a klient získávají provizi 75 % z ceny imprese a je na nich, jakým poměrem si danou provizi rozdělí.
Ano, nově to umožňujeme. Klient si tak snadno zvolí, že například 30 % času bude zobrazovat vlastní reklamy a zbylý čas bude vydělávat na reklamách třetích stran.
Jak to v praxi může fungovat?
Představte si využití Socifi Media Network jako prodejní kanál například pro obchodní domy nebo další místa s řadou obchodů (např. letiště, nádraží aj.). Ty se snaží nejen zvýšit provoz v jednotlivých obchodech, ale také získat další zdroj příjmu. Naše platforma elegantně oba požadavky spojuje a řeší. Obchodní dům získá velmi dobrý přehled o konkrétním pohybu lidí a pomocí Socifi umožní jednotlivým obchodům v rámci Wi-Fi sítě inzerovat svoje služby a zboží. Samozřejmě za to inkasuje provizi.
Pro partnera to tak může znamenat poměrně zajímavý zisk za minimum nákladů. Provizi totiž jak zákazník, tak i partner získávají za každé dokončené připojení uživatele, jehož délka závisí na provozovateli sítě.
Takže reklama zobrazovaná podle času připojení?
Například místo s definovanou hodnotou pro připojení 1 hodina zobrazí uživateli, který na místě stráví 2,5 hodiny celkem tři sdělení = tři připojení. Pro tarifní zákazníky je určující hodnotou právě počet připojení. U klientů využívající Socifi Media Network není tato hodnota nijak limitována a počítají se pouze imprese, ze kterých partner získává provizi.
Má Socifi nějaký předpoklad nebo cíl, kolik takových partnerů, chce v ČR/SR mít?
Hledáme desítky partnerů, kteří pokryjí celou škálu klientů od transportu (letiště, nádraží, vlaky, autobusy), nákupních center a obchodů, gastronomie (restaurace, kavárny, kluby), veřejná místa (sportovní a kulturní areály, festivaly, městské Wi-Fi, nemocnice, úřady aj.) po cestovní ruch (hotely, pensiony a další ubytovací kapacity). V podstatě by mělo jít o síť resellerů, kteří mají kvalitní znalosti v oblasti Wi-Fi sítí a dokážou v rámci služeb, které poskytují v této oblasti svým zákazníkům, nabídnout také zprovoznění platformy Socifi.
Není pro Socifi nejlogičtější se spojit s operátory, resp. poskytovateli internetu?
Rozhodně je to vhodná cesta. Symbióza skvěle funguje s ISP, WISP, prodejci a distributory Wi-Fi, wireless instalátory a síťovými systémovými integrátory. To jsou společnosti, které mají technologické zázemí, zákazníky a zákazníky provozující Wi-Fi sítě. Většina z těch zákazníků ani netuší, že by mohla Wi-Fi pro hosty nějakým způsobem monetizovat.
Skvělou příležitostí pro ISP, jak získat nový zdroj příjmu, je využití domácích a firemních routerů poskytovaných klientům. Stačí otevřít část sítě pro hosty a začít monetizovat data offloading. Tomuto tématu se bude věnovat i nadcházející WiFi Offload Summit 2014 v Palo Alto v Californii, kde samozřejmě jako jeden z lídrů Wi-Fi monetizace nebudeme chybět se svou technologickou prezentací.
Zdroj: ChannelWorld