Zdeněk Bárta, GfK: Prodávají se dražší přenosné počítače

27. 12. 2016
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Vývoj českého trhu přenosných počítačů komentuje Zdeněk Bárta ze společnosti GfK Czech na základě výsledků obchodního panelu založeného na kontinuálním monitorování trhu se zbožím dlouhodobé spotřeby.

Poptávka po přenosných počítačích se ve sledovaných odbytových cestách za období ledna až září 2016 snížila meziročně zhruba o desetinu, zatímco před rokem dosáhlo obdobné srovnání ještě 14% přírůstku.

Ten v té době generovaly zčásti i levné modely s Windows with Bing, což se promítlo i do snížení cenového průměru prodávaného sortimentu. Letos již průměrná cena meziročně rostla v každém s prvních devíti měsíců roku, v průměru o 5 %.

Z celkového objemu prodeje počítačů (stolních i přenosných) a tabletů tvořily přenosné nadále těžiště prodeje (46 %) a v celkových tržbách se odrazily téměř 60 %.

V průměru za ně spotřebitelé zaplatili v prvních třech čtvrtinách 2016 částku 15 100 korun, oproti stejnému období předchozího roku vyšší o 700 korun.

Rostoucí podíl zaznamenaly v objemu ultratenké notebooky (meziročně na 16 %), sortiment „desktop replacement“ a dále tabletové počítače (notebooky s oddělitelným displejem a tablety s operačním systémem Windows).

V hodnotě zajistily ultratenké notebooky za prvních devět měsíců 2016 už čtvrtinu trhu. Ztrácejícím, přesto nadále klíčovým segmentem zůstaly klasické notebooky, které z celkové poptávky po přenosných počítačích zajistily dvě třetiny, z celkového obratu 60 %.


 

Výsledky obchodního panelu – pravidelné informace o struktuře a vývoji trhu - nabízí Consumer Choices, GfK Czech, v případě zájmu kontaktujte Zdeňka Bártu (zdenek.barta@gfk.com).

ICTS24

Zdeněk Bárta pracuje ve společnosti GfK Czech na pozici ředitele divize Consumer Choices se zodpovědností za Českou republiku a Slovensko. V Consumer Choices (původně Retail and Technology) působí od roku 2002, ředitelem divize byl jmenován v roce 2008. Do této doby byl v oddělení zodpovědný za projekty v oblasti IT/TC/ENT a za několik dalších nově startujících projektů včetně AdHocových studií.

 

Čtěte dále

Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
AT Computers je opět nejlepším distributorem klientských zařízení Dell
AT Computers je opět nejlepším distributorem klientských zařízení Dell
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
Datart: Gamingu kralují konzole, před PC je preferují dvě třetiny kupujících
Datart: Gamingu kralují konzole, před PC je preferují dvě třetiny kupujících