„Nejméně v 21 zemích EU Apple neinformuje spotřebitele korektně ohledně zákonných práv na záruku,“ uvedla Viviane Redingová na Evropském spotřebitelském summitu v Bruselu.
Redingová napsala ministrům jednotlivých evropských států loni v srpnu, aby podnikli kroky poté, co byla společnosti Apple udělena pokuta italskými autoritami. Odezva však přišla jen z 15 ze 27 členských států.
Apple dostal pokutu 900 000 eur od italského antimonopolního úřadu za to, že neposkytoval spotřebitelům informace o jejich právech na záruku a místo toho je tlačil do placené záruky Applecare. Podle spotřebitelského zákona EU mají zákazníci nárok na minimálně dvouletou záruku.
Evropská komise zároveň obdržela stížnosti od 11 zemí, kde Apple propagoval svou záruku na produkty. Vynucování spotřebitelských práv je však otázkou každé země.
Ve Finsku a Maďarsku byly zavádějící informace z webu společnosti Apple odstraněny. Z Malty, Rumunska, Slovenska a Litvy nejsou dostupné žádné informace. Ve všech ostatních zemích problém nadále přetrvává.
„Komise musí zaujmout významnější roli v monitorování a koordinaci jednotného prosazování evropských spotřebitelských práv jednotlivými členskými státy,“ dodala Redingová.
Zdroj: IDG News Service